زندگی نامه حاج محمود کریمی/مداح اهل بیتل
زندگی نامه حاج محمود کریمی/مداح اهل بیتل
محمود کریمی متولد ۱۳۴۷ در نظام آباد تهران، مداح است، دانشجوی انصرافی مدیریت صنعتی دانشگاه علامه طباطبایی با ۷۴ واحد است، پدرش مفقود الاثر و برادرش شهید اس، نام دیگر حاج محمود، عباس می باشد

به گزارش پایگاه خبری شباویز،محمود کریمی در یک خانواده مذهبی به دنیا آمد. پدر او یکی از معتمدهای محل بود و همه او را می شناختند. در اوایل انقلاب پدرش در مساجد حضوری فعال داشت و پس از شروع جنگ ایران و عراق به جبهه رفت و سال ها برای دفاع از این مرز و بوم جنگید.

در نهایت در سال ۱۳۶۱ در عملیات فتح المبین پدرش مفقود الاثر شد و همچنین یکی از برادرانش به نام ابوالفضل کریمی نیز در سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ به شهادت رسید.

همانطور که گفته شد، پدر محمود کریمی مفقودالاثر شد و به همین دلیل او باید کار می کرد تا کمک خرج خانواده باشد. در دوران نوجوانی به کار بنایی و کارگری مشغول شد و در کنار کارهای ساختمانی، درس هم میخواند.

او سخت تلاش می کرد که بتواند خرج خانواده و تحصیلش را درآورد و بتواند علاوه بر کار کردن، درسش را نیز بخواند.

محمود کریمی پس از اینکه دیپلم خود را گرفت، توانست در آموزش و پرورش به عنوان معلم مشغول به کار شود. او در مدارس متوسطه به معلمی پرداخت و چند سال در این حرفه فعالیت نمود.

او علاوه بر معلمی، به دلیل علاقه شدیدی که به اهل بیت داشت، در مسجد محل و مدرسه، نوحه خوانی می کرد و به این کار بسیار علاقمند بود. او از سال ۱۳۶۴ تا ۱۳۷۳ معلم تربیتی دبستان محمد منتظری در خیابان بهشتی تهران بود.

در زندگینامه محمود کریمی لازم به ذکر است که او دانشجوی مدیریت صنعتی دانشگاه علامه طباطبایی بود که انصراف داد و در زمینه معارف اسلامی فعالیت کرد.

آقای کریمی همچنین سه برادر دیگر دارد. او در سال ۱۳۷۰ ازدواج کرده و یک پسر و یک دختر دارد.

ایشان از سال ۱۳۶۴ تا ۱۳۷۳ معلم تربیتی دبستان محمد منتظری در خیابان بهشتی شهر تهران بوده است. او در کودکی بنایی و نجاری کرده و اکنون در بازار سفال و آجر فعالیت می کند و به گفته خود کریمی از راه مداحی امرار معاش نمی کند و در فعالیت های صنعتی حضور دارد.

آقای محمود کریمی نوحه خوانی را از سن ۷ سالگی و زمانی که کودک بود آغاز کرد و اولین بار در مسجدی در شاهین شهر اصفهان مداحی کرد و از پدرش ۲ تومان صله دریافت کرد.

او مرثیه سرا است و بیشتر شعرهای نوحه و مداحی هایش را خود می گوید.

کریمی در حسینه امام زاده علی اکبر چیذر در هیئت رزمندگان اسلام نوحه خوانی می کند و در سال ۱۳۹۱ در حسینه چیذر با سنج و دمام نوحه خوانی کرد که مورد توجه قرار گرفت.

جناب محمود کریمی یکی از مداحان حلقه حاج منصور ارضی است. چهره ای ماندگار در این عرصه که شاگردان زیادی را تربیت کرده و پرورش داده است.

شاگردانی همچون سعید حدادیان، محمد طاهری، محمد رضا طاهری و از جوانترها عبدالرضا هلالی و … این افراد تاثیر گسترده ای در شکل دهی به مداحی ها و مراسم های مذهبی مختلف اجرا شده در کشور دارند.

Views: 67