زندگی نامه ثریا آقایی/نفر اول بدمینتون ایران
زندگی نامه ثریا آقایی/نفر اول بدمینتون ایران
ثریا آقایی حاجی‌آقا (زاده ۸ بهمن ۱۳۷۴) در تهران، دارای قد ۱۶۶ در رشته ریاضی تحصیل کرده و دارای مدرک تحصیلی کارشناسی مدیریت ورزش است، او بدمینتون باز ایرانی و عضو تیم ملی بدمینتون ایران است که با کسب سهمیه المپیک توکیو ۲۰۲۰ بعد از ۵۵ سال به شهرت رسید.

به گزارش پایگاه خبری شباویز،ثریا آقایی متولد ۸ بهمن ۱۳۷۴ در تهران ، بازیکن بدمینتون تیم ملی ایران است، فوق دیپلم رشته ریاضی و فیزیک و لیسانس رشته مدیریت ورزش می باشد که از نقاشی شروع کرد و از ۹ سالگی وارد بدمینتون شد و حالا نفر اول ایران است

ثریا آقایی زمانیکه ۷ سال سن داشت وارد رشته بدمینتون شد ابتدا این رشته را به صورت تفریحی کار می‌کرد اما بعد از کشف استعداد خود در این رشته به چند مربی بدمینتون معرفی شد و در نهایت توانست درصدد ۲۱ سالگی تجربه بازی در تیم ملی بدمینتون ایران را به دست آورد.

آقایی در خانواده هنرمند به دنیا امده ،پدرش نقاش حرفه است و تابلوهای رنگ روغن کار میکند. فقط خودش در این رشته فعالیت میکند و رشته فعالیت دیگر اعضای خانواده اش، فوتبال و بسکتبال است. یک برادر و یک خواهر دارد.

از جمله افتخارات و مدال های آقایی میتوان به کسب مقام سوم در مسابقات بین المللی قزاقستان و در رقابتهای بین المللی مغولستان مقام سوم یک نفره و مقام دوم دو نفره و کسب مقام سوم انفرادی در مسابقات بین المللی عراق و مقام اول دوبل و حضور در کمپ نخبگان بدمینتون آسیا و حضور در فهرست ۱۰۰ بدمینتون باز برتر جهان… اشاره کرد

ثزیا آقایی در سال ۹۲ نامزد بازیکن اخلاق مدار کشور شد و در بازیهای آسیایی اینچئون تنها نماینده بانوان بدمینتون باز ایران بود.

Views: 41