زندگی نامه بهادر مالکی/صداپیشه و بازیگر
زندگی نامه بهادر مالکی/صداپیشه و بازیگر
بهادر مالکی متولد ۸ اسفند ۱۳۶۱ در تهران بازیگر، عروسک گردان و صداپیشه است، فارغ‌ التحصیل فوق لیسانس نمایش عروسکی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران می باشد که با صداپیشگی «فامیل دور» در کلاه قرمزی و «روحی» مهمونی بسیار خوش درخشید.

به گزارش پایگاه خبری شباویز،بهادر مالکی بازیگر و صداپیشه ایرانی در سال ۱۳۶۱ در تهران به دنیا آمده و فارغ‌التحصیل رشته نمایش عروسکی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است

وی فعالیت در تلویزیون را به عنوان صداپیشه، در برنامه «خانم حنا» شروع کرد. مالکی بیشتر به علت صداپیشگی شخصیت فامیل دور در مجموعه کلاه قرمزی شناخته شده است. در مجموعه جدید مهمونی که از زمستان ۱۴۰۰ در بخش خانگی اکران می شود صدا پیشگی شخصیت روح را به عهده دارد.

بهادر مالکی طبق گفتهٔ خودش از کودکی به ساخت عروسک علاقهٔ زیادی داشت و به همین علت در همان زمان هم به نسبت هم‌سن و سالان خود عروسک‌های بیشتری داشت. بنا به گفتهٔ خودش به تدریج و با گذشت زمان این موضوع سبب گرایش او به نمایش عروسکی و تحصیل این رشته گردید، به گونه ای که بعد از آن نیز بیشتر کارهایش در زمینهٔ کودک بوده‌است.

وی علت فعالیتش در این زمینه را عشق و علاقه در این رشته می‌داند. وی دنیای کودک را بیشتر شبیه حسی درونی، آرامش‌بخش، بی‌ریا و باصداقت‌تر می‌داند و اعتقاد دارد در این رشته حس آزادی و راحتی بیشتری می‌کند. وی بر این باور است که کار در این حیطه از همان آغاز آرامش بی نظیری به او داده‌است.

مالکی قبل از ورود به مجموعهٔ کلاه‌قرمزی در مجموعه‌هایی مانند من و بابام و باباش، شهر کودکان (به کارگردانی محمد اعلمی)، امداد حشرات و … حضور داشته‌است.

معرف بهادر مالکی به گروه کلاه‌قرمزی مرضیه محبوب بود. محبوب که استاد مالکی در دانشگاه بود و در گذشته به علت همکاری‌های مشترکشان کارهای مالکی را دیده بود، او را به گروه کلاه‌قرمزی معرفی کرد.

Views: 13