زندگی نامه امیر حسین زارع/زندگی حرفه ای و افتخارات
زندگی نامه امیر حسین زارع/زندگی حرفه ای و افتخارات
امیرحسین زارع در 27 دی سال 1379 در شهر آمل به دنیا آمد. وی در زمینه ی کشتی آزاد در تیم ملی ایران کار می کند. او مدال آور کشتی کشورمان ایران است.

به گزارش پایگاه خبری شباویز،امیرحسین زارع متولد ۲۷ دیماه سال ۱۳۷۹ در آمل مازندران، کشتی گیر آزادکار و عضو تیم ملی کشتی آزاد ایران که در وزن ۱۲۵ کیلوگرم برای تیم ملی ایران کشتی آزاد روی تشک می رود. او در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۱ و المپیک ۲۰۲۰ توکیو حضور داشت.

او فرزند دوم خانواده است و تنها یک خواهر بزرگتر از خود دارد. مادر او خانه دار و پدرش از پیشکسوتان ورزش باستانی کار آمل می باشد.

او کشتی‌گیر آزاد تیم ملی ایران است که از دوران دبستان ورزش باستانی را شروع کرد و از دوران راهنمایی وارد کشتی شد. امیرحسین زارع در دوران دبستان به همراه پدر و عمویش به سالن ورزش های باستانی می رفت و از همان کودکی به کشتی علاقه بسیاری داشت. عموی امیرحسین زارع، کمک مربی کشتی و بنیان گذار ورزش باستانی است و از همان اوایل او را برای تمرین به شهرهای مختلف می برد.

امیرحسین زارع، بچه ای درس خوان بود و در مدرسه نمونه درس می خواند ولی پس از رفتن به تیم ملی نوجوانان از مدرسه نمونه خارج شد.

امیرحسین زارع فعالیت حرفه‌ای خود را از سال ۲۰۱۸ آغاز کرده است او در اولین تورنمنتی که حضور داشت موفق شد مدال طلا را از آن خود کند این ورزشکار در رقابت‌های قهرمانی نوجوانان آسیا و نوجوانان جهان در سال ۲۰۱۸ موفق به کسب مدال طلا شد.

امیر حسین زارع برای بازی های جهانی از سال ۲۰۱۸ به تیم ملی کشتی آزاد ایران دعوت شد و سهمیه المپیک جوانان آرژانتین را در جریان رقابتهای آسیایی تاشکند ۲۰۱۸، در اردیبهشت ۱۳۹۷ بدست آورد.

امیرحسین زارع در المپیک ۲۰۲۰ توکیو در دور اول رقابت های المپیک ۲۰۲۰ توکیو، امیر حسین زارع توانست اولکساندر خوتسیانیفسکی از اوکراین را با نتیجه ۷ بر صفر شکست دهد و پس از آن به دیدار اگزون شهلا از کوزوو در دور دوم مسابقات رفت. او در این دیدار، موفق به شکست حریفش با نتیجه ۱۳ بر ۲ شد.

در دیدار نیمه نهایی وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد رقابت های المپیک، امیر حسین زارع از گنو پتریاشویلی از گرجستان با نتیجه ۶ بر ۳ مغلوب شد و به دیدار رده بندی راه یافت. گنو پتریاشویلی در سه سال پیاپی، موفق به کسب ۳ مدال طلای قهرمانی جهان و مدال برنز المپیک ۲۰۱۶ ریو شده است. وی به مصاف حرف چینی خود به نامژیوی دنگ در دیدار رده بندی بازی های المپیک توکیو رفت و توانست با نتیجه ۵ بر صفر به پیروزی برسد و صاحب مدال ارزشمند برنز المپیک ۲۰۲۰ توکیو شد.

امیرحسین زارع  در مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۲۱ در وزن ۱۲۵ کیلوگرم مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۲۱، امیر حسین زارع شرکت کرد و بعد از اینکه در دور اول این مسابقات استراحت کرد، در دور دوم با شکست حریف خود از بلاروس به نام دزیانیس خرامانیکورا با نتیجه ی ۶ بر صفر پیروز میدان شد و در دور سوم به مصاف نیک گویازدوفسکی از آمریکا رفت و با نتیجه ۱۰ بر صفر با شکست این حریف در تایم اول به نیمه نهایی راه یافت، اودر نیمه نهایی در مقابل طاها آکگل از ترکیه قرار گرفت و توانست با نتیجه ی ۴ بر صفر، این قهرمان المپیک و جهان را شکست دهد و در مرحله ی فینال حاضر شود. حریف امیر حسین زارع در فینال، قهرمان سه دوره قبلی جهان و نائب قهرمان المپیک ۲۰۲۰ توکیو بود که گنو پتریاشویلی نام داشت و امیر حسین توانست با نتیجه ۹ بر ۲ او را شکست بدهد و بعد از این پیروزی برای اولین بار و پس از ۳۲ سال مدال طلای سنگین وزن جهان را برای ایران دریافت کرد.

Views: 164