زندگی نامه امیرحسین فتحی/مروری بر زندگی هنری
زندگی نامه امیرحسین فتحی/مروری بر زندگی هنری
امیرحسین فتحی متولد ۱۰ مهر ۱۳۷۲ در تهران ، بازیگر سینما و تلویزیون است، دوره دیده بازیگری در مالزی و دانشجوی انصرافی رشته ادبیات انگلیسی می باشد که از ۱۶ سالگی با فیلم «کیفر» شروع کرد و با سریال «شهرزاد» به شهرت رسید

به گزارش پایگاه خبری شباویز،آقای امیرحسین فتحی بازیگر سینما و تلویزیون در تاریخ ۱۰ مهر ۱۳۷۲ در تهران بدنیا آمد. او فرزند دوم کارگردان معروف حسن فتحی و اعظم بروجردی اسـت.

وی دارای مدرک کارشناسی ارشد سینما و ادبیات انگلیسی می‌باشد، هم چنین فارغ‌التحصیل ممتاز بازیگری از موسسه ی سینمایی کارنامه می باشد. شهرت اصلی این بازیگر بـه نقش آفرینی در سریال شهرزاد بـه کارگردانی پدرش بر میگردد.

امیرحسین فتحی برای گذراندن دوره های مختلف بازیگری در داخل و خارج ایران تلاش بسیاری کرد تا بتواند مستقل از نام پدرش و با تکیه بر دانش خودش بـه شهرت و موفقیت برسد.

همانگونه کـه اشاره شد امیرحسین فتحی فرزند دوم حسن فتحی کارگردان معروف ایرانی و اعظم بروجردی نویسنده و کارگردان تئاتر اسـت. او تنها یک برادر بزرگ‌تر از خودش دارد کـه نام او محمدرضا می باشد.

آغاز فعالیت هنری این بازیگر جوان بـه سال ۱۳۸۸ برمی گردد زمانی کـه در فیلم سینمایی کیفر ایفای نقش کرد، بعد ازآن هم در فیلم پریناز بعنوان بازیگر انتخاب شد کـه با کارگردانی بهرام بهرامیان ساخته شد اما در همان زمان بـه دلایلی اکران نشد و بعد از ۷ سال یعنی درسال ۱۳۹۶ روی پرده سینما رفت. سریال نمایش خانگی شهرزاد توانست محبوبیت بسیاری بین مردم کسب کند.

امیرحسین فتحی خوانندگی و آواز خواندن رابه صورت شخصی نزد استادانی مانند آقای شجریان و علیرضا قربانی در فضایی سنتی آموزش دیده اسـت کـه گاهی اوقات انها را زمزمه می‌کند .هم چنین عنوان کرده اسـت: رپ را از رپرهای خیلی درست ایرانی آموختم، برای دیدن فیلم یا گوش دادن بـه موسیقی سبک برایم اهمیت ندارد و کار خوب را گوش می‌کنم.

Views: 75