زندگی نامه المیرا دهقانی/بازیگر لحظه گرگ و میش
زندگی نامه المیرا دهقانی/بازیگر لحظه گرگ و میش
المیرا دهقانی متولد ۵ شهریور ۱۳۷۰ در شیراز، بازیگر تئاتر و تلویزیون است، فارغ التحصیل فوق لیسانس رشته صنایع غذایی در تهران می باشد که با اینکه تحصیلات آکادمیک هنری ندارد اما از تئاتر شروع کرد و خیلی زود در تلویزیون چهره شد

به گزارش پایگاه خبری شباویز،المیرا دهقانی دولت‌آبادی ۵ شهریور سال ۱۳۷۰ در شیراز متولد شد و دارای مدرک کارشناسی ارشد صنایع غذایی است، در یک خانواده ۶ نفره بدنیا آمده است، سه خواهر بزرگتر از خود دارد و یکی از خواهرانش در کشور ایتالیا زندگی می کند، پدرش دندانپزشک و مادرش خانه دار می باشد

با این که پدر المیرا دهقانی دوست داشت دخترش هم دندانپزشک شود و حتی یک اتاق مجهز در مطب خود برای او آماده کرده بود اما خانم دهقانی وارد دنیای بازی و بازیگری شد و در سال ۱۳۸۸ وقتی که تنها ۱۸ سال داشت فعالیت تئائر خود را تحت نظر سیامک کمالی سروستانی در شیراز آغاز کرد.

او پس از شروع دوره فوق لیسانسش به تهران آمد. آن زمان المیرا دهقانی ۲۲ ساله بود. با رسیدن به تهران فعالیت بازیگری در تئاتر را با کارگاه بازیگری محمد معتمدی ادامه داد، در طول این دوران یکی از دستاوردهای مهمش حضور در جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاه تهران در سال ۹۲ بود که توجه بسیاری را به خود جلب کرد.

او از تئاتر دانشگاه تهران توسط یکی از دستیاران کارگردان شهرام شاه حسینی انتخاب شد و پس از پشت سر گذاشتن تست در سال ۱۳۹۳ با سریال “همه چیز آنجاست” روی پرده تلویزیون حاضر شد.

در بهمن ۱۳۹۳ هم با اجرای نمایش اکوئوس به کارگردانی محمد معتمدی که اجرای آن در تئاتر باران شروع شد، چندین ماه روی صحنه حضور داشت.

دومین سریالی که خانم دهقانی در آن بازی کرده، ساخت سال ۱۳۹۵، سریال پرمخاطب هشت و نیم دقیقه است که کنار شبنم قلی خانی و آشا محرابی نقش آفرینی کرد. کارگردان این سریال هم شهرام شاه حسینی است. او در این سریال با گریم سنگین نقش مریم، مادر شخصیت احسان را بازی کرد و با همین نقش هم به شهرت رسید.

هرچند الیمرا دهقانی دولت آبادی در سه سریال “همه چیز آنجاست” و “هشت و نیم دقیقه” و “کسوف” فوق العاده بازی کرد، اما او با نقش یاسمین در سریال “لحظه گرگ و میش” به اوج شهرتش رسید.

المیرا پس از دو سال از آخرین بازی اش در تلویزیون، بار سوم در زمستان سال ۱۳۹۷ با نقش یاسمین روی پرده تلویزیون ظاهر شد.

همان سال در فیلم سینمایی “فصل ماهی سفید” وارد دنیای سینما شد.

این خانم بازیگر در سن ۳۱ سالگی از ازدواج خود خبر داد. او در ۶ آبان ۱۴۰۱ با نشر یک عکس با زیر نویس: “شیرینی این روزا” کنار آن یک قلب قرمز هم گذاشته بود.

Views: 73