زندگی نامه ارژنگ امیرفضلی/حاشیه ی شهرت
زندگی نامه ارژنگ امیرفضلی/حاشیه ی شهرت
ارژنگ امیرفضلی متولد اردیبهشت ۱۳۴۹ در تهران ، بازیگر کمدی و نقاش است، تحصیلکرده رشته گرافیک می باشد که تئاتر را از مدرسه شروع کرد و با مجموعه ساعت خوش مشهور شد و در اوج شهرت وقتی متاهل بود مدتی ممنوع الکار شد

به گزارش پایگاه خبری شباویز،ارژنگ امیرفضلی متولد ۱ اردیبهشت ۱۳۴۹ در تهران بازیگر و کارگردان ایرانی است، او بیشتر به عنوان یک کمدین شناخته شده است و در حال حاضر با حضور در برنامه خندوانه به معروفیت قبلی خود دست یافت. وی پسر حسین امیرفضلی بازیگر می باشد.

حضور پدر در این راه، پای او را نیز به دنیای هنر بازیگری و کارگردانی باز کرد. ارژنگ امیرفضلی در جایی راجع به شباهت خود به پدرش گفته که از لحاظ روحیات فردی پا جای پای پدرش گذاشته است.

ارژنگ امیرفضلی از مدرسه گرافیک فارغ التحصیل شده است. به گفته خودش در ابتدا رویای دکتر شدن در سرش بوده است. هرچند پدرش در ابتدا با رفتن او به رشته تجربی مخالفت می‌کند، ولی اصرار بیش از اندازه ارژنگ برای رفتن به رشته تجربی باعث می‌شود که پدرش نیز راضی شود.

در ادامه اما ماجرا آن‌گونه که انتظارش را داشته پیش نمی‌رود و همان سال اول رد می‌شود! با پدید آمدن این وضعیت پدرش او را به مدرسه گرافیک فرستاد و همین موجب انس او با دنیای هنر و بازیگری و آشنایی با چهره‌هایی نظیر امیر غفارمنش و مرحوم داوود اسدی می‌شود.  

کار خود را با کشیدن نقاشی شروع کرد. سال ۷۱ نمایشگاه زد و خیلی زود به این نتیجه رسید که پولی در این کار نیست! سپس تصمیم می‌گیرد که وارد شرکت‌هایی با زمینه کاری رشته خود یعنی گرافیک شود. حین کار کردن در یکی از همین شرکت‌ها بود که با تماسی از سوی امیر غفارمنش برای تست بازیگری نزد داریوش کاردان می‌رود و برای بازیگری انتخاب می‌شود.

ارژنگ امیرفضلی برای اولین بار در برنامه “نوروز ۷۲” حضور پیدا کرد و فعالیت حرفه‌ای خود را در این برنامه و در کنار هنرمندان سرشناسی، چون داریوش کاردان، مهران مدیری و حمید لولایی آغاز کرد.

اولین حضور او در سینما به سال ۷۳ و برای بازی در فیلم “الو الو من جوجو ام” به کارگردانی مرضیه برومند بر می‌گردد. از مهمترین آثار ارژنگ امیرفضلی که در آن‌ها به عنوان بازیگر ایفای نقش کرده است می‌توان به “اخراجی ها”، “شارلاتان”، ” افراطی ها” و “شام عروسی” اشاره نمود.

ارژنگ امیرفضلی متاهل است و یک پسر به اسم کارن دارد. 

به گفته خودش سه بار شماره تلفن منزلشان را عوض کرده و با معروف شدنش در همان سال‌ها مفهوم زندگی خصوصی برایش کاملا بی معنا شده است. او همان اوایل از برخورد مردم در کوچه و خیابان و شلوغ شدن دور و برش حس خوبی نداشت و آن موقع بود که در زندگی‌اش متوجه معضلی به نام شهرت شد!

Views: 14