زندگی نامه آشا محرابی/ماجرای پدرش و ترک خانواده
زندگی نامه آشا محرابی/ماجرای پدرش و ترک خانواده
آشا محرابی متولد سی و یکم مرداد ماه سال ۱۳۵۲ در شهر تهران بوده و فرزند اسماعیل محرابی بازیگر کهنه کار سینماست، وی فارغ‌التحصیل دوره کارشناسی در رشته مترجمی زبان انگلیسی و دوره کارشناسی ارشد در رشته روابط بین‌الملل است.

به گزارش پایگاه خبری شباویز،آشا محرابی بازیگر، صدا پیشه و کارگردان تئاتر، ۳۱ مرداد ماه ۱۳۵۲ در تهران به دنیا آمد، وی تحصیل کرده مقطع لیسانس رشته «مترجمی زبان انگلیسی» و فوق لیسانس رشته «روابط بین الملل» از دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز است.

آشا محرابی تنها فرزند خانواده بوده و پدرش اسماعیل محرابی نیز از بازیگر پیشکسوت است، گفته می شود در نوجوانی پدر و مادرش تصمیم به جدایی گرفته اند و پدرش خانه را ترک کرده است.

آشا محرابی هم‌زمان با تحصیلات دانشگاهی به آموزشگاه و کانون هنری استاد حمید سمندریان رفت و فارغ‌التحصیل کارگردانی و بازیگری از این آموزشگاه شد. او همچنین فارغ‌التحصیل کارگردانی و فیلم‌سازی از سینمای جوان است و دورهٔ فیلم‌نامه‌نویسی را در کلاس‌ها و زیر نظر ناصر تقوایی گذرانده است. او همچنین فارغ‌التحصیل فیلم‌سازی از کانادا نیز هست.

آشا محرابی در سال ۱۳۷۴ با قبول شدن در امتحان اداره کل نمایش وارد عرصه نمایش‌های رادیویی گذاشت؛ و در سال ۱۳۷۷ با بازی در نمایش دایره گچی قفقازی به کارگردانی حمید سمندریان وارد صحنهٔ تئاتر شد و در ادامه در کسوت بازیگر؛ نویسنده و کارگردان این مسیر را ادامه داد.

او با بازی در سریال همه چیز آنجاست در سال ۱۳۹۳ به اوج شهرت رسید. در این سریال در کنار بازیگرانی همچون امین زندگانی، الهام حمیدی، مهرانه مهین ترابی، حدیث میر امینی و سام درخشانی به ایفای نقش پرداخت.

آشا محرابی پس از فراگری بازیگری ، دور فیلمسازی را هم در کلاس های «ناصر تقوایی» در آموزشگاه کارنامه گذراند و مدتی نیز در کانادا دوره فیلمسازی دید.

آشا محرابی موسس گروه تئاتری «آقالو» است . وی به دلیل ارادتی که به زنده یاد «احمد آقالو» بازیگر داشته است این گروه را به نام او نامگذاری کرده است.

خانم محرابی چندین سال است که ازدواج‌کرده است و متأهل می‌باشد ولی در مصاحبه‌هایی که از او شده است هیچ نامی از همسرش نیاورده است و به علت اینکه همسرش علاقه‌ای به انتشار تصاویر خود ندارد

Views: 20