روند افزایشی دمای هوای کهگیلویه وبویراحمد ادامه دارد
روند افزایشی دمای هوای کهگیلویه وبویراحمد ادامه دارد
رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمدبا اشاره به اینکه بیشینه دمای هوای شهرهای دوگنبدان،لنده،لیکک و همچنین ،منطقه امامزاده جعفر در شبانه روز گذشته از ۴۰ درجه سانتیگراد گذشته است گفت: روند افزایشی دمای هوای استان تا پایان هفته جاری ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری شباویز به نقل از ایرنا،ولی بهره مند روز دوشنبه اظهار کرد:طی چهار روز آینده حداکثر دمای هوای همه ایستگاه های هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد به طور میانگین چهار درجه سانتیگراد افزایش می یابد.

وی تاکید کرد:بیشینه دمای ایستگاه‌های هواشناسی در شهرهای گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد شامل امامزاده جعفر ۴۰.۸، لیکک ۴۰.۴، دوگنبدان ۴۰.۴،شهر دهدشت ۳۹.۷ و لنده ۴۱.۱ درجه سانتی‌گراد گزارش شده که نسبت به روز پیش از آن سه تا چهار درجه سانتیگراد افزایش نشان می دهد.

وی تاکید کرد: همچنین در این مدت حداکثر دمای هوای شهرهای سردسیری مارگون،یاسوج و سی سخت به ترتیب۳۱،۲۸ و ۲۷درجه سانتیگراد ثبت شده که سه تا چهار درجه سانتیگراد نسبت به روز شنبه پنجم خرداد ماه افزایش یافته است.

بهره مند ابراز کرد: بامداد امروز شهرهای یاسوج و سی سخت با دمای حداقل ۱۴ و ۱۳درجه سانتیگراد خنک ترین نقاط استان گزارش شده است.

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد:هوای صاف تا کمی ابری،افزایش سرعت وزش باد و احتمال خیزش گرد و خاک در برخی از مناطق از مهمترین پدیده های هواشناسی استان در شبانه روز آینده است.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومتر مربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

این استان با یک درصد مساحت کشور یکی از کوچک‌ترین استان‌های کشور است.

Views: 1