اماکن منتخب گردشگری فارس، نوروز امسال تا ساعت ۲۲ باز است
اماکن منتخب گردشگری فارس، نوروز امسال تا ساعت ۲۲ باز است
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس گفت:اماکن منتخب گردشگری فارس در تعطیلات نوروز از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۲ فعال هستند و این زمان تا ۲ ساعت نیز قابل افزایش است.

به گزارش پایگاه خبری شباویز به نقل از ایرنا،محمد ثابت اقلیدی، پنجشنبه اعلام کرد: ساعت بازدید اماکن تاریخی و فرهنگی و موزه‌های استان بنابر اعلام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۷ تعیین شده اما این ساعت برای اماکن منتخب متفاوت است.

وی ادامه داد: با توجه به استقبال گردشگران نوروزی برای بازدید اماکنی چون حافظیه و تخت جمشید، ممکن است ساعت بازدیدها نسبت به سال گذشته نیز افزایش یابد.

ثابت اقلیدی اظهار کرد: ساعت بازدید برخی از اماکن تاریخی فارس در ایام نوروز با توجه به مراجعه گردشگران بازهم قابل تمدید است.

آیین تحویل سال در حافظیه و تخت جمشید

مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌ دستی استان فارس بیان کرد: مراسم سال تحویل مانند سال‌های گذشته در ۲ مجموعه تاریخی و فرهنگی حافظیه و تخت جمشید برپاست و با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان با نوروز ۱۴۰۳، این مراسم با محوریت برنامه‌های قرآنی و فرهنگی برگزار می‌شود.

وی گفت: درهای این مجموعه های فرهنگی از ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه صبح به روی گردشگران و بازدیدکنندگان گشوده می‌شود.

ثابت اقلیدی اضاافزود: اجرای بخشی از برنامه های قرآنی و فرهنگی ویژه سال تحویل نیز در محوطه بیرونی مجموعه‌ها برگزار می‌شود.

زمان تحویل سال ۱۴۰۳، ساعت ۶ و ۳۶ دقیقه و ۲۶ ثانیه روز چهارشنبه ۱ فروردین ۱۴۰۳ شمسی است.

Views: 6