استاندار فارس: ۱۲ فروردین ۵۸ یادآورِ وحدت ملت ایران در اعتلای کلمه حقِ جمهوری اسلامی
استاندار فارس: ۱۲ فروردین ۵۸ یادآورِ وحدت ملت ایران در اعتلای کلمه حقِ جمهوری اسلامی
استاندار فارس گفت : یوم الله ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ یادآورِ وحدت ملت ایران در اعتلای کلمه حقِ جمهوری اسلامی و سرآغازِ حاکمیتِ مردم‌سالاری دینی با رهایی از بند استبداد و استکبار بود که پس از ۴۵سال همچنان باصلابت ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری شباویز به نقل از ایرنا،محمد هادی ایمانیه روز یکشنبه با انتشار پیامی به مناسبت روز جمهوری اسلامی افزود: ۱۲ فروردین ۵۸؛ امتدادِ برکاتِ حاکمیتِ نور در جهان با هندسه الهی یَدخُلونِ فی دینِ اللهِ أَفواجا

استاندار فارس با این عنوان که إِنَّ اللّهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّی یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ … (سوره مبارکه رعد آیه ۱۱)پیام خود را آغاز کرده و افزوده است : دوازدهم فروردین ماه، یادآورِ انعکاسِ شور و شعورِ انتخاب مردم در پیروزی جنودِ حق بر باطل و روزِ فتح و نصرِ خدا و بندگان مومن به اوست. از همین رو می تواند برای مردمِ ما و بلکه همه مسلمانانِ جهان، عید باشد. روزی که یادآور سنت الهی نَصرُ مِنَ الله و تجربه ی زیبایی از اتصالِ ملت به دریای فیوضات حضرتِ سبحان و امتدادِ برکاتِ حاکمیتِ نور در جهان با هندسه الهی یَدخُلونِ فی دینِ اللهِ أَفواجا گردید.

دکتر ایمانیه در پیام خود اورده است : راهبری بنیانگذارِ کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی رحمه الله علیه، در تبلور یُخرِجونَ مِنَ الظُّلُمات إِلیَ النّور، ملت ایران را از سلطه ی طواغیت رهانید و این سرزمین را، نمونه ی کوچکی از میراثِ موعودِ مستضعفین در زمین گردانید.

وی اضافه کرد: یوم الله ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ که یادآورِ وحدت ملت ایران در اعتلای کلمه حقِ جمهوری اسلامی و سرآغازِ حاکمیتِ مردم‌سالاری دینی با رهایی از بند استبداد و استکبار بود، برهمه ی مردم عزیز استان، خصوصا جامعه ی نخبه ی انقلابی فارس که در گام دوم انقلاب اسلامی با پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری و استمرارِ خط جهاد و شهادت، عزت و شرفِ ایران مقتدر را در مسیرِ پیشرفت و توسعه دنبال می کنند، گرامی‌باد.

استاندار در خاتمه اظهار امیدواری کرده است که با استعانت حضرت حق که در سال”جهش تولید با مشارکت مردم” با همکاری انقلابی مردم و مسئولان و بهره‌گیری ازظرفیت‌های داخلی و توان جوانان استان، گامی محکم در مسیر عمران و آبادانی این دیار برداریم.

۱۲فروردین ۱۳۵۸چه روزی است؟

۴۵ سال پیش یعتی در تاریخ ۱۲فروردین ماه سال یکهزار و ۳۵۸ مردم ایران با حضور در انتخاباتی بی نظیر، جمهوری اسلامی را به عنوان نظام حکومتی خود برگزیدند.

روزهایی که در بحبوحه بعد از انقلاب اسلامی بسیاری فکر می کردند که این حکومت به زودی از پا می‌افتد، ملت ایران یکپارچه تنها ۵۰ روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در روز دهم فروردین ۱۳۵۸ در یک همه پرسی شرکت کردند.

نتیجه رای گیری روز دوازدهم فروردین اعلام شد و از آن پس این روز جمهوری اسلامی ایران شناخته شد. در این روز حکومتی شکل گرفت که شعار اصلی آن استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود.

در این روز ساختار جدید سیاسی- اجتماعی ایران بر مبنای آرای اکثریت قریب به اتفاق مردم یعنی ۹۸.۲ درصد آرای ملت مسلمان ایران تثبیت شد و ثمره مبارزات ضد سلطنتی و طاغوتی و شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ملت ایران به بار نشست و نظام جمهوری اسلامی ایران استقرار یافت.

Views: 1