نصف مشترکان آب خوشمصرف هستند
معاون برنامهریزی و امور اقتصادی آبفای کشور گفت: ۴۸ درصد مشترکان آب خوش مصرف هستند.
افزایش مشترکان خوشمصرف آب در تهران؛ ۵ درصد رشد نسبت به سال گذشته
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: هماکنون 34 درصد مشترکان این شرکت، الگوی مصرف را رعایت میکنند که مشمول دریافت برچسب خوشمصرفی شدهاند.
۱۲۰ قرارداد آب و فاضلاب در مرحله بهرهبرداری است/اختصاص ۶۸۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاها
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: ۱۲۰ قرارداد به روشهای BOT و BOO در دو بخش آب و فاضلاب در سطح کشور در مرحله بهرهبرداری قرار دارند.
اختصاص ۱۴ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرحهای فاضلاب در کشور
معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: ۱۹۱ طرح تصفیهخانه فاضلاب با اعتبار ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای شهرهای مختلف در دست اقدام است.
پیگیریها برای دریافت حقآبه هیرمند افزایش مییابد
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا از عدم پایبندی افغانستان به حق آبه هیرمند خبر داد و گفت: حجم پیگیریهای ما برای دریافت حق آبه هیرمند برای سال آبی جدید بهطور قطع بیشتر خواهد شد.
وزارت نیرو مخالف توسعه شهری متوازن نیست/ تأکید بر ضرورت اثبات وجود آب پیش از هرگونه ساختوساز
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با رد برخی فضاسازیها درباره مخالفت وزارت نیرو با توسعه شهری، تأکید کرد: وزارت نیرو مخالف ساختوسازهای متوازن و هماهنگ با ظرفیت منابع آب نیست، بلکه شرط اصلی هرگونه توسعه، اثبات وجود منابع پایدار آب پیش از تصمیمگیری است.
بهرهبرداری از ۱۱ هزار و ۵۱۴ میلیارد تومان طرح در حوزه آب و فاضلاب در هفته دولت
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: در هفته دولت امسال چندین طرح در حوزههای آب و فاضلاب شهری و روستایی با سرمایهگذاری ۱۱ هزار و ۵۱۴ میلیارد تومان به بهرهبرداری میرسد.
علت افزایش آب بها در شهرهای بزرگ به ویژه تهران چه بود؟
سخنگوی صنعت آب درباره افزایش آب بها در شهرهای بزرگ به خصوص تهران توضیح داد و گفت: افرایش آب بها نسبت به سال پیش به دلیل رشد ۲۸ درصدی قیمت آب غیریارانه ای از ۷۰۰۰ به ۹۰۰۰ تومان است.
تصفیهخانه فاضلاب کازرون، پیشتاز در بهرهوری انرژی
مدیرعامل شرکت آبفا فارس از اخذ برچسب مصرف انرژی «گرید C» برای تصفیهخانه فاضلاب کازرون خبر داد و این دستاورد را نقطه عطفی در ارتقای بهرهوری انرژی محور و کاهش مصرف برق در تاسیسات حیاتی استان عنوان کرد.
سدهای فارس تنها ۳۶ درصد آب دارند؛ خشکیدن تدریجی رودخانهها
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب فارس گفت: اینک تنها ۳۶ درصد از حجم مخازن سدهای استان فارس پر است و این مهم نه تنها حاکی از تشنگی شدید سدها، بلکه نشان دهنده خشکیدن تدریجی و بیجان شدن رودخانههایی است که روزگاری نوید روزهای پرآب را میدادند.
