تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۶/۲۱ ۲۳:۴۳ |
کد خبر: ۳۹۸۶۲۹

برای فضای حقیقی چه کرده‌ایم که به مقابله فضای مجازی برویم/چاره‌جویی با کارشناسان است نه مسوولان/خطر موسیقی زیرزمینی در استان/دستگاه‌هایی که بی‌خیال تولید محتوا شده‌اند

کارگروه فرهنگی اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در حالی برگزار شد که یکی از دستور کارهای آن در خصوص چگونگی مقابله با آسیب‌های اجتماعی در حوزه فضای مجازی بود.

به گزارش پایگاه خبری شباویز  به نقل از خبرگزاری فارس، کارگروه فرهنگی اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در حالی امروز برگزار شد که یکی از دستور کارهای آن در خصوص چگونگی مقابله با آسیب‌های اجتماعی در حوزه فضای مجازی بود. در این نشست موضوعات مختلف در خصوص فضای مجازی و آسیب‌های آن و همچنین راهکارهای مقابله با آسیب‌ها ارائه شد.

در این نشست یکی از موضوعات مطرح شده به کم کاری در فضای حقیقی مربوط می‌شد آن جا که برخی از کارشناسان معتقد بودند برای فضای حقیقی خود چه کرده‌ایم که بخواهیم وارد فضای مجازی و مشکلات مربوط به آن شویم.

سحر دانشور در این خصوص گفت: از مشکلات بزرگ ما این است که تنها به آموزش و همایش بسنده کرده‌ایم و بقیه حوزه‌ها رها شده‌اند.

حمیده هدایتخواه از کارشناسان فرهنگی نیز اعتقاد داشت که مسوولان به مانند ساقه هستند و ریشه اصلی کارشناسان فرهنگی بوده که باید در چنین جلساتی اظهار نظر کنند تا راه‌حلی برای مشکلات چاره‌اندیشی شود.

نیکروز مسؤول بنیاد امور نخبگان استان هم در این نشست پیشنهاد داد که کارگروه‌های تخصصی‌تر با حضور کارشناسان فن برگزار شود تا بتوان برای آسیب‌ها و مقابله با آن‌ها در حوزه فضای مجازی تدبیری بهتر اندیشیده شود.

یک کارشناس فرهنگی هم در این نشست به برخی از مشکلات استان در زمینه فضای مجازی اشاره کرد و گفت: اولین مشکل این است که افراد در معرض خطر به درستی شناسایی نشده‌اند.

وی گفت: فضای مجازی استان ما بیشتر تحت تأثیر شایعات شده و محتواهایی که منتشر می‌شود بیشتر توسط افراد صورت می‌گیرد و دستگاه‌های متولی محتوایی تولید نمی‌‌کنند.

این کارشناس فرهنگی به برخی تولیدات موسیقی که در استان به صورت زیرزمینی تولید می‌شود اشاره کرد و گفت: متأسفانه شبکه‌های خارج از کشور هم از آن استفاده می‌کنند.

شریف اسلامی رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد هم در این زمینه با بیان اینکه در استان ما آسیب‌های اجتماعی جوانانه‌تر شده است اظهار کرد: روزانه 5 میلیارد پیام در شبکه‌های اجتماعی تولید می‌شود که 85 درصد آن‌ها توسط کاربران است.

وی گفت: در برخی کانال‌ها روزانه 1000 تا 2000 نفر عضو هستند در حالی که در سالن‌های همایش شاید بیشتر از 100 نفر هم نباشند که نشان دهنده اهمیت فضای مجازی است.

این مسوول گفت: در حوزه هنری تنها به دنبال تولید محتوا هستیم و مکانیزمی را آغاز کرده‌ایم که در صورت تکمیل شدن گزارش آن را خواهیم داد.

 

دانلود فایل مرتبط با خبر :
Share
ارسال نظر
نام و نام خانوادگی :(اختیاری)پست الکترونیک :(اختیاری)
نظر شما :    
لطفا حاصل عبارت زیر را در باکس روبرو وارد کنید:
= ۱۰ + ۲ ارسال
398629