تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۵/۶ ۱۵:۵۸ |
کد خبر: ۳۹۵۹۰۱

موتور جستجوگر گوگل اعلام کرد،حذف قابلیت جستجوی فوری

عملکرد قابلیت « جستجوی فوری» یا « Instant Search » گوگل به این شکل طراحی شده بود که وقتی کاربر کلمه مورد نظر خودش را در این موتور جستجو شروع به نوشتن می‌کرد ، با هر حرفی که تایپ می‌شد، گوگل آن حروف را جستجو می‌کرد و نتیجه را به شکل فوری در اختیار کاربر قرار می‌داد.

قابلیت جستجوی فوری از گوگل حذف شد

به گزارش پایگاه خبری شباویز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اولین بار در سال 2010 شرکت گوگل اعلام کرد که قابلیت « جستجوی فوری » را به موتور جستجوگر خودش اضافه می‌کند. این قابلیت طلایی بر اساس نظر صاحبنظران، قرار بود آینده جستجوهای اینترنتی را تغییر دهد و در ثانیه ها ، دقیقه ها و ساعت ها صرفه جویی کند.

عملکرد قابلیت « جستجوی فوری» یا « Instant Search » گوگل به این شکل طراحی شده بود که وقتی کاربر کلمه مورد نظر خودش را در این موتور جستجو شروع به نوشتن می‌کرد ، با هر حرفی که تایپ می‌شد، گوگل آن حروف را جستجو می‌کرد و نتیجه را به شکل فوری در اختیار کاربر قرار می‌داد.

گزارش آغاز به کار این قابلیت گوگل خبر بزرگی بود و نه تنها در دنیای تکنولوژی بسیار مورد توجه قرار گرفت، بلکه بر روی ارتباطات اینترنتی و به اشتراک گذاری فایل های مختلف نیز تاثیر قابل توجهی داشت.

اما ساعاتی پیش ، شرکت گوگل اعلام کرد که قابلیت « جستجوی فوری » کنار گذاشته شده است و دیگر قرار نیست از آن در این موتور بزرگ و قدرتمند جستجو استفاده شود. بیانیه گوگل در این خصوص به شرح زیر است : « ما قابلیت جستجوی فوری گوگل را در سال 2010 راه‌اندازی کردیم و هدف ما ایجاد این ویژگی این بود که اطلاعات مد نظر کاربران به ‌محض تایپ کلمات مورد نظر در دستگاه ‌های دسکتاپ و رایانه های شخصی تا حد ممکن به‌ سرعت در اختیار آنها قرار گیرد. اما از آنجایی که امروزه بسیاری از جستجوها در گوشی های هوشمند انجام می‌شود و البته سبک جستجوی گوشی های هوشمند با رایانه های شخصی متفاوت است و موبایل‌ محدودیت‌هایی در نمایش اطلاعات دارد، تصمیم گرفتیم که قابلیت « جستجوی فوری » را از موتور جستجوی گوگل حذف کنیم و به کار آن پایان دهیم . در آینده قطعا بر روی روش های بهتری در این زمینه که هم در رایانه شخصی و هم در گوشی هوشمند کاربرد داشته باشد، متمرکز خواهیم شد. »

آشنایی با گوگل

گوگل (به انگلیسی: Google) شرکتی با سهامی عام است که در زمینهٔ جستجوی اینترنتی، رایانش ابری و تبلیغات سرمایه‌گذاری می‌کند. این شرکت توسط لری پیج و سرگئی برین تأسیس شد که هر دوی آن‌ها در دانشگاه استنفورد به عنوان دانشجوی دکترا حضور داشتند و با نام «مردان گوگل» شناخته می‌شدند. گوگل در ابتدا به عنوان یک شرکت خصوصی در ۴ سپتامبر ۱۹۹۸ ثبت شد و فروش اولیه سهام آن در ۱۹ اوت ۲۰۰۴ انجام شد. لری پیج و سرگئی برین و اریک اشمیت قبول کردند که به مدت بیست سال، یعنی تا سال ۲۰۲۴ در کنار هم کار کنند. هدف گوگل از آغاز «سازماندهی کردن اطلاعات دنیا و دسترس‌پذیر کردن آن‌ها برای عموم» بود، و شعار غیررسمی شرکت (که توسط مهندس گوگل امیت پاتل ابداع شد و توسط پل بوچهیت از آن حمایت شد) «شرور نباشید» (به انگلیسی: Don't Be Evil) بود.

در سال ۲۰۰۶ شرکت به محل جدید و کنونیش در مانتین ویو، کالیفرنیا منتقل شد.

گوگل بر گرفته شده از واژهٔ گوگول

که به معنی «یک عدد یک و صد صفر جلوی آن» است که نوعی شعار و در واقع مقصود موضوع است. بدین معنی که گوگل قصد دارد تا سرویس‌ها، اهداف و اطلاع‌رسانی و اطلاعات خود را تا آن مقدار در وب در جهان گسترش دهد.

 گوگل به طور تخمینی دارای بیش از یک میلیون سرور در سراسر جهان است، و روزانه برروی بیش از یک میلیارد درخواست جستجو ، و حدود ۲۴ پتابایت داده تولید شده توسط کاربران پردازش انجام می‌دهد.

 نتیجه رشد سریع گوگل از بدو ثبت شدن شرکت، زنجیره‌ای از محصولات، خرید و شراکت با شرکت‌های دیگر بود. این شرکت محصولات اینترنتی سودمندی مانند سرویس ایمیل جی‌میل و شبکه‌های اجتماعی گوگل+ را به کاربران خود پیشنهاد می‌دهد. محصولات گوگل به ابزارهای رومیزی نیز توسعه پیدا کرد، با برنامه‌هایی مانند مرورگر وب گوگل کروم، سازماندهی و ویرایشگر تصاویر پیکاسا و پیام‌رسان فوری گوگل تاک. گوگل سازنده پرکاربرترین سیستم‌عامل موبایل جهان، اندروید و سیستم‌عامل گوگل کروم نیز هست.

الکسا اینترنت وبگاه گوگل در آمریکا (google.com) را به عنوان پربازدیدکننده‌ترین سایت اینترنت در فهرستش قرار داده‌است، همچنین وبگاه‌های گوگل در کشورهای دیگر مثل هند google.co.in (که در رتبه چهاردهم قرار دارد) به عنوان پربازدیدکننده‌ترین سایت در هند و یا google.co.uk به عنوان پربازدیدکننده‌ترین سایت در انگلیس و خیلی سایت‌های دیگر آن پربازدیدکننده‌ترین در کشور خود هستند و در فهرست برترین صد سایت دنیا قرار دارند. سایر متعلقات گوگل مانند یوتیوب (رتبه سوم در الکسا) یا بلاگر (رتبه ششم در الکسا) و اورکات نیز در این فهرست قرار دارند. گوگل همچنین توسط برندز به عنوان دومین برند باارزش دنیا شناخته شده‌است. شکل تجارت کنونی گوگل و خدماتی که ارائه می‌دهد باعث انتقاد از این شرکت در موضوعاتی مانند حریم، حق تکثیر، و سانسور شده‌است.

 

 

دانلود فایل مرتبط با خبر :
Share
ارسال نظر
نام و نام خانوادگی :(اختیاری)پست الکترونیک :(اختیاری)
نظر شما :    
لطفا حاصل عبارت زیر را در باکس روبرو وارد کنید:
= ۱۱ + ۱۴ ارسال
395901