گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان هشت سال دفاع مقدس/ وقف راهگشای محرومیت های مادی و معنوی جامعه
گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان هشت سال دفاع مقدس/ وقف راهگشای محرومیت های مادی و معنوی جامعه
حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: وقف راه‏گشای محروميت‏ های مادی و معنوی جامعه است که با ترویج و هدایت آن می توان بخشی از اهداف اقتصاد مقاومتی را جامه عمل پوشاند.

به گزارش پایگاه خبری شباویز ، حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با تبریک هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس یک فرهنگ است و تداوم روحیه و تفکر انقلابی در میان مردم ایران موجب موفقیت در عرصه های مختلف نظامی و غیرنظامی می شود.

نصیرالاسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس گفت: فرهنگ دفاع مقدس همواره در کشور ما تداوم داشته است و گرامی‌داشت یاد و خاطره رزمندگان و شهدا و دلاوری ها و پایداری های جوانان کشور نباید به هفته دفاع مقدس محدود شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهدا جان عزیزشان را در راه اعتلای اسلام عزیز و انقلاب شکوهمند اسلامی وقف نموده و باعث بقاء این شجره طیبه شدند و خیرین و متمکنین هم با وقف قسمتی از مال خود راه شهداء عزیز را پیموده و در راه رفع نیازهای فرهنگی ، اجتناعی و اقتصادی جامعه نقش خود را ایفا نموده و نام نیکی از خود به عنوان باقیات و صالحات باقی بگذارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: وقف راه‏گشای محرومیت‏ های مادی و معنوی جامعه است که با ترویج و هدایت آن می توان بخشی از اهداف اقتصاد مقاومتی را جامه عمل پوشاند.

عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که وقف یکی از احکام الهی است که هرگز قطع نمی‌شود، عنوان داشت: سنت حسنه وقف بسیار کارساز است و مسئولان فرهنگی کشور باید از تمام ظرفیت‌ها برای گسترش فرهنگ وقف در جامعه تلاش کنند.

نصیرالاسلامی با بیان این که وقف یکی از کارهای خیر محسوب می‌شود که انسان در قالب این سنت حسنه، بخشی از مال خود را با جان و دل برای سایران وقف می‌کند، اظهار کرد: وقف قبل از آن که خیر و فایده‌ای برای دیگران داشته باشد، واقف را دگرگون و مستعد دریافت‌های معنوی کرده و حتی بعداز مرگ وی نیز آثار ما تأخر آن بر اعمالش افزوده می‌شود.

حجت‌الاسلام نصیر الاسلامی ادامه داد: خلاء هایی در زمینه نذورات عدم شناخت مردم از طرح‌های مختلف وقف وجود دارد و در این راستا عمل به سنت وقف‌ کمرنگ شده که نیازمند آسیب شناسی و ورود جدی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: اصل وقف سرمایه اقتصادی است و کارکردهای اجتماعی هم دارد و در بعد فرهنگی نیز فعال است؛ متاسفانه گاهی با نگاه غلط به وقف؛ توقعاتی در بین مردم به وجود می‌آید که باعث می‌شود نگاه مردم به این امر عوض شود.

عباس نصیرالاسلامی گفت: انسان با وقف و صدقه جاریه می‌تواند همواره سرمایه عمومی خود را در اختیار نیازهای جامعه قرار بدهد.حجت الاسلام نصیر الاسلامی افزود: با ترویج فرهنگ وقف و هدایت نیات واقفان می توانیم بخشی از اهداف اقتصاد مقاومتی را به سرانجام برسانیم.

حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی در پایان با ارج نهادن به نیات واقفان نیک اندیش، گفت: وقف راه‏گشای محرومیت‏ های مادی و معنوی جامعه است.

Visits: 3

  • منبع خبر : روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد