پانزده بقعه متبرکه شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب طرح ضیافت الهی مجری برنامه های شب قدر
پانزده بقعه متبرکه شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب طرح ضیافت الهی مجری برنامه های شب قدر
حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد در بقعه متبرکه امامزاده شاه مختار علیه السلام شهرستان بویراحمد گفت: مراسم ویژه شب های قدر در پانزده بقعه متبرکه شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری شباویز، حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال نیز مطابق سالهای گذشته برگزاری مراسم شب‌های قدر همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظیر استفاده از ماسک، استفاده از مُهر و جانماز شخصی و رعایت فاصله اجتماعی مورد توجه است.

وی با بیان اینکه بقاع متبرکه دارای صحن و محیط های روباز هستند و آمادگی برگزاری مراسم شب‌های احیا را دارند، گفت: درب‌ها و صحن‌های امامزادگان به روی عموم مردم گشوده بوده و امکان حضور زائران با رعایت موازین بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و به همراه داشتن ماسک در راستای بهره‌مندی از فضای معنوی آستان مقدس امامزادگان به ویژه در لیالی قدر فراهم است.

حجت‌الاسلام نصیرالاسلامی گفت: در راستای حفظ سلامتی مردم در شب‌های قدر نظافت و ضدعفونی ضریح، قفسه‌های قرآن، شبستان و صحن بقاع متبرکه به‌ طور مداوم توسط خُدام صورت می‌گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه به صورت ویژه طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد اجرا خواهد شد، اضافه کرد: اقامه نمازهای جماعت و سخنرانی مذهبی و بیان احکام، اجرای مراسم جزءخوانی و محافل انس با قران کریم، راه‌اندازی خیمه‌های معرفت و مشاوره مذهبی از جمله این برنامه‌هاست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مراسم جزخوانی قرآن کریم در بقعه متبرکه امامزاده جعفر علیه السلام شهرستان گچساران در طول ماه مبارک رمضان در قالب طرح ضیافت الهی برگزار می شود.

نصیرالاسلامی گفت: شب قدر، شبی است که همه مقدرات سالانه انسان با ملاحظه، اراده، اختیار و قابلیت های انسان تقدیر می گردد. شب قدر یکی از شب های نیمه دوم ماه رمضان است که طبق روایات ما، یکی از شب های نوزدهم یا بیست و یکم و به احتمال زیادتر، بیست و سوم ماه مبارک رمضان است. در این شب امور خیر و شر مردم، ولادت، مرگ، روزی، حج، طاعت، گناه و خلاصه هر حادثه ای که در طول سال متناسب با اراده، دعا و قابلیت انسان واقع می شود، تقدیر می گردد.

حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در این شب زن و مرد، پیر و جوان چهره جان را با اشک توبه، از غبار تن زدودند و از خدای رمضان مسیر نورانی سعادت را خواستار شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه شب قدر بهانه‌ای برای بخشایش بی‌بهانه گناهان و پر نعمت‌ترین خوان رحمت خداست، بیان کرد: شب قدر، شبی که سرنوشت یک ساله انسان رقم می‌خورد؛ شبی که پروردگار دعای العفو بندگانش را به استجابت می‌رساند و آمرزش بی‌بهانه را مهمان قلب‌های روزه‌داران می‌کند.

نصیرالاسلامی عنوان کرد: در میان شب‌های ماه بابرکت رمضان، شب‌های قدر از فضیلتی دیگر برخوردار است، شبی که خداوند آن را از هزار ماه برتر می‌داند.

حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان افزود: یکی از شب‌های ۱۹، ۲۱ و ۲۳ رمضان، شب قدر است و مؤمنان و روزه‌داران در این سه شب عاشقانه معبود خویش را نیایش می‌کنند.

Visits: 53