نصیرالاسلامی: برگزاری مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف و امور خیریه در استان کهگیلویه و بویراحمد به میزبانی بقعه متبرکه امامزاده عبدالله علیه السلام شهرستان بویراحمد
نصیرالاسلامی: برگزاری مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف و امور خیریه در استان کهگیلویه و بویراحمد به میزبانی بقعه متبرکه امامزاده عبدالله علیه السلام شهرستان بویراحمد

حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور شرکت کنندگان در روز اول بخش برادران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری شباویز ، مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در استان کهگیلویه و بویراحمد امروز با حضور شرکت‌کنندگان بخش برادران در محل بقعه متبرکه امامزاده عبدالله علیه السلام شهر یاسوج آغاز شد. «حجت الاسلام عباس نصیرالاسلامی» در این زمینه گفت: تعداد ۴۲۹ نفر در سامانه قرآن ثبت نام کردند.

حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: این افراد در رشته های حفظ قرآن کریم، حفظ ۵ جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم، قرائت تحقیق قرائت ترتیل، دعا خوانی، اذان و رشته های معارفی شامل تفسیر قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه هستند.

نصیرالاسلامی با اشاره به اینکه در رشته‌های تحقیق، ترتیل و قرائت حدود ۱۷۰ نفر شرکت کردند، اظهار کرد: در رشته‌های معارفی تفسیر قرآن، صحیفه سجادیه و نهج البلاغه ۲۰۶ نفر خواهر و برادر ثبت نام کردند.

عباس نصیرالاسلامی ادامه داد: در رشته اذان ۱۳ نفر ثبت نام کردند و رشته های معارفی نیز به صورت غیر حضوری با شرکت در آزمون سوالات تستی در ۲۶ مرداد ماه امسال برگزار شد و متسابقین به صورت غیر حضوری به رقابت پرداختند.

حجت‌الاسلام نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: در رشته اذان که ۱۳ نفر ثبت نام کرده بودند، مستقیم به مرحله استانی راه پیدا کردند که این افراد امروز به رقابت خواهند پرداخت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طبق آمار رسمی خروجی سامانه ۴۲۹ نفر در همه رشته ها ثبت نام کردند که نفرات برگزیده دهه نخست ماه ربیع الاول (دهه وقف) با اختتامیه مسابقات در سالن صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسئولان استانی برگزار و به همه شرکت کنندگان مرحله استانی هدایایی تقدیم و برگزیدگان نیز جوایز ویژه ای دریافت خواهند کرد.

حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی خاطرنشان کرد: نفرات برتر هر رشته در رشته های قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، حفظ ۲۰ جزء و حفظ کل، اذان و دعا خوانی به مرحله کشوری راه پیدا خواهند کرد.

حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه آزمون خواهران نیز روز جمعه ۱۱ شهریور ماه جاری در محل امامزاده عبدالله علیه السلام یاسوج برگزار خواهد شد، گفت: کلیه داوران، ناظر و بازرس چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم در استان کهگیلویه و بویراحمد به غیر از یک نفر در بخش خواهران همه غیربومی هستند.«حجت الاسلام عباس نصیرالاسلامی» در پایان ضمن اشاره به نیاز استان کهگیلویه و بویراحمد به وقف قرآنی برای ترویج و تبلیغ فرهنگ قرآنی در سطح استان ، گفت: امسال برای اولین بار غیر نفرات ممتاز راه یافته به مرحله کشوری که ویژه مورد تجلیل قرار خواهند گرفت ؛ به همه شرکت کنندگان در چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در استان کهگیلویه و بویراحمد هدایایی در دهه وقف سال جاری طی مراسم باشکوهی تقدیم خواهد شد.

Visits: 19