نصیرالاسلامی:اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری در سی بقعه متبرکه استان کهگیلویه و بویراحمد
نصیرالاسلامی:اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری در سی بقعه متبرکه استان کهگیلویه و بویراحمد
حجت الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح نوروزی آرامش بهاری در سی بقعه متبرکه شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد از بیست و پنجم اسفند ماه سال‌جاری آغاز می شود.

حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح نوروزی آرامش بهاری در سی بقعه متبرکه شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد از بیست و پنجم اسفند ماه سال‌جاری آغاز می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مراسم تحویل سال نو به عنوان یکی از برنامه های شاخص طراح نوروزی آرامش بهاری بصورت ویژه و با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه مجری طرح برگزار خواهد شد.

وی افزود: طرح نوروزی آرامش بهاری را امسال برای نوروز داریم که برای دهمین سال متوالی انجام خواهد شد. در این طرح سی بقعه متبرکه استان آمادگی حضور مسافران را دارند تا بتوانند از امکانات آنجا و سرویس های بهداشتی و خدمات رفاهی گردشگری مذهبی و زائران استفاده کنند.

حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی گفت: با توجه به تقارن نوروز با ماه مبارک رمضان، پیش‌بینی می‌شود که شرایط و زمان سفرهای نوروزی نسبت به سال‌های گذشته، تغییراتی داشته باشد. از همین روی به احتمال فراوان شاهد حجم قابل توجهی از سفرها از تعطیلات نیمه شعبان خواهیم بود و باید خود را برای میزبانی از مسافران نوروزی آماده کنیم.

حجت‌الاسلام عباس نصیر الاسلامی افزود: بر اساس این سطح بندی سه بقعه متبرکه شاخص استان در سطح یک(بقعه متبرکه امامزاده بی‌بی‌حکیمه (س)، بقعه متبرکه امامزاده سید محمود علیه السلام در قلعه رئیسی شهرستان کهگیلویه و بقعه متبرکه امامزاده مختار علیه السلام در شهر یاسوج)، ۱۰ بقعه متبرکه سطح دو و هفده بقعه متبرکه در سطح سه میزبان طرح نوروزی آرامش بهاری است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اوقاف و امور خیریه برنامه‌های ویژه‌ای در ایام تعطیلات نوروزی و ماه مبارک رمضان که امسال متقارن با هم هستند در سطح بقاع متبرکه برگزار می‌کند که در استان کهگیلویه و بویراحمد هم برپایی این برنامه‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه امسال برنامه‌ها به‌صورت تلفیقی و تجمیعی ابلاغ شده، تصریح کرد: هماهنگی‌های لازم با هیئت امنای بقاع متبرکه شاخص و زائرپذیر انجام شده تا به بهترین نحو در خدمت زائران و گردشگران باشند.

نصیرالاسلامی در زمینه موضوع وقف گفت: توسعه و ترویج فرهنگ وقف از جمله موضوعاتی است که در جامعه اسلامی به آن تأکید ویژه‌ای شده است و برطرف کردن نیاز‌های روز جامعه را کارکرد مهم سنت حسنه وقف بیان کرد و گفت: وقف تخصصی، نیاز امروز جامعه ماست و باید با شناسایی این نیاز‌ها نسبت به دعوت خیران برای رفع نیاز‌های جامعه اقدام کرد.

حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی افزود : وقف؛ به معنای حفظ اصل مال و بهره مندی از درآمد آن برای جهت دادن به امور خیر بوده و در این راستا اوقاف و امور خیریه رسالتی خطیر بر دوش دارد، باید توجه داشت که وقف از نظر مادی به رشد و تعالی جامعه می‌افزاید.

وی گفت: هدایت نیت واقف به سمت نیاز جامعه از مهم‌ترین مواردی است که در جامعه امروز نیاز است که بیشتر به آن پرداخته شود و می‌توان از ظرفیت‌های مختلف برای شناسایی نیاز‌های جامعه و هدایت نیت واقف بهره‌مند شد.

نصیرالاسلامی ادامه داد : از وقف می‌توان به عنوان مقدمه رسیدن به ارزش‌های والای انسانی یاد کرد، وقف از ماندگارترین چیزی است که پس از مرگ آثار آن باقی می‌ماند و ثواب آن همچنان جاری است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان اظهار کرد : دویست و بیست و پنج بقعه متبرکه در سامانه جامع بانک مدیریت اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه استان کهگیلویه و بویراحمد ثبت شده است.

Visits: 0