مقام حزب‌الله: تاکنون فقط ۵ درصد توانمان را به کار گرفته‌ایم
مقام حزب‌الله: تاکنون فقط ۵ درصد توانمان را به کار گرفته‌ایم
مشاور رسانه‌ای حزب‌الله لبنان گفت که یک جنگ واقعی در مرزهای لبنان با فلسطین اشغالی وجود دارد، اما یک جنگ فراگیر و گسترده نیست.

به گزارش پایگاه خبری شباویز به نقل از خبرگزاری فارس، «محمد عفیف» مشاور رسانه‌ای حزب‌الله لبنان امروز (جمعه) در مصاحبه‌ای،گفت که حزب‌الله در رویارویی با رژیم اسرائیل تاکنون فقط ۵ درصد توان خود را به کار گرفته است.

او به وبگاه روسیا الیوم گفت که جنگ در غزه و درگیری در جنوب لبنان تنها بر اقتصاد لبنان اثر نگذاشته، بلکه تمامی کشورهای منطقه و روند تجارت بین‌المللی در منطقه را تحت تأثیر قرار داده است، به خصوص تأثیر بسیار منفی بر اقتصاد اسرائیل گذاشته است.

«محمد عفیف» در خصوص تأثیر جنگ بر اقتصاد لبنان نیز گفت: «تأثیر مستقیم بر اقتصاد تحت کنترل است و بیش از آن‌چه انتظار داشتیم رخ نداده است؛ طبیعتا در بخش گردشگری اثر می‌گذارد، اما گلوگاههای اصلی اقتصادی تقریبا به شکل طبیعی باقی مانده، چرا که جنگ به جنوب منحصر شده است».

این مقام حزب‌الله تأکید کرد که اثرات جنگ بر اسرائیل بیش از دیگر کشورها همچون مصر و اردن و لبنان است.

 مشاور رسانه‌ای حزب‌الله لبنان در ارتباط با ماهیت نبرد در جنوب لبنان نیز گفت: «آن‌چه در جنوب رخ می‌دهد یک جنگ واقعی است اما ما تمامی توان خود را به کار نگرفته‌ایم، هیچ کسی تمامی توان خود را یکدفعه در جنگ به کار نمی‌گیرد؛ ما فقط پنج درصد قابلیت و توان خود را به کار بسته‌ایم».

او افزود: «ما در معرض حملات هستیم و آوارگان را در جنوب داریم، ارتش اسرائیل نیز متحمل ضربات شده و ۱۲۰ هزار نفر از شمال [فلسطین] آواره شده‌اند، ارتش اسرائیل در شرایط جنگ قرار دارد، ما نیز اینگونه هستیم».

در این راستا حزب‌الله امروز اعلام کرد که مقر نظامی «یفتاح» در تجمع نظامیان اسرائیلی را در اطراف آن هدف قرار داده و چند نظامی نیز زخمی شده‌اند.

شبکه ۱۲ اسرائیل نیز گزارش داد که حدود ۲۰ راکت و موشک از لبنان به سمت منطقه الجلیل در شمال فلسطین اشغالی شلیک شده است.

از سوی دیگر حزب‌الله شب گذشته از شهادت دو رزمنده خود به نام‌های «صالح مصطفی» و «علی موسی برکات» در حمله ارتش اشغالگر خبر داد.

Visits: 2