قدردانی بشار اسد از کمک‌ها و حمایت‌های دولت و ملت ایران از زلزله‌زدگان سوریه
قدردانی بشار اسد از کمک‌ها و حمایت‌های دولت و ملت ایران از زلزله‌زدگان سوریه
رئیس جمهور سوریه در دیدار امیرعبداللهیان از پیام‌ها و مواضع همبستگی و همدردی مقام معظم رهبری و آیت‌الله رئیسی و کمک‌ها و حمایت‌های دولت و ملت ایران از زلزله زدگان سوریه تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش پایگاه خبری شباویز به نقل از خبرگزاری فارس ، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر امروز (پنجشنبه) ۱۸ اسفند ماه در دمشق با بشار اسد رئیس‌ جمهور سوریه دیدار و ضمن ابراز همبستگی و همدردی در ارتباط با زلزله اخیر در این کشور، درباره گسترش هر چه بیشتر مناسبات فیمابین، تحولات منطقه‌ای و موضوعات مورد علاقه مشترک در عرصه بین‌المللی گفت‌و‌گو و تبادل نظر کرد.

در این ملاقات وزیر امور خارجه کشورمان مراتب تسلیت و همدردی و همبستگی دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران به مناسبت جانباختن تعداد زیادی از مردم سوریه در جریان زلزله مهیب اخیر در این کشور را تجدید کرد.

امیرعبداللهیان موضع مستحکم و بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر ضرورت رفع محاصره ظالمانه آمریکا و کشورهای غربی علیه سوریه و لزوم جلب حمایت و ارسال کمک‌های بین‌المللی برای زلزله‌زدگان سوری را مورد تأکید قرار داد.

وی با اشاره به ارسال کمک‌های مخلصانه از سوی گروه‌های مقاومت به مردم سوریه، این کمک‌ها را تجلی همبستگی و حمایت محور مقاومت از دولت و مردم سوریه ارزیابی کرد.وزیر امور خارجه گشایش‌های اخیر در روابط کشورهای عربی با سوریه را واقع گرایانه و گامی مثبت در مسیر همبستگی اسلامی خواند.

امیرعبداللهیان حملات مکرر رژیم صهیونیستی به سوریه را قاطعانه و با شدیدترین لحن محکوم کرد و افزود: حمله سبعانه اخیر رژیم صهیونیستی در بحبوحه زلزله سوریه ناشی از خوی تجاوزکارانه و ضدانسانی رژیم غاصب صهیونیستی و همچنین سراسیمگی آن رژیم نژادپرست از تغییر معادلات سیاسی در سوریه است. همچنین رژیم صهیونیستی سعی دارد افکار عمومی و توجهات را از اوضاع رو به وخامت و تحولات داخلی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین منحرف کند.

در این دیدار رئیس جمهور سوریه از پیام‌ها و مواضع همبستگی و همدردی مقام معظم رهبری و آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور و کمک‌ها و حمایت‌های دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران از زلزله زدگان سوریه تقدیر و تشکر کرد.

وی افزود: سفر امروز شما به مناطق زلزله زده نشان داد که حمایت‌های دولت و ملت ایران از سوریه و زلزله زدگان سوری تنها یک حمایت مادی نیست، بلکه جنبه‌های قوی معنوی دارد و ارزشمند است.

بشار اسد تأکید کرد: در شرایط حساس تحولات منطقه‌ای این سفر یک معنای عمیق سیاسی نیز به همراه دارد.رئیس جمهور سوریه ضمن تأکید بر گسترش مناسبات ایران و سوریه، این مناسبات راهبردی را به نفع ثبات و امنیت در منطقه ارزیابی کرد.

Visits: 0