شرایط اقتصادی کهگیلویه و بویراحمدی‌‌ها متناسب با ظرفیت‌ نیست/ قانون تعاون اصلاح می‌شود
شرایط اقتصادی کهگیلویه و بویراحمدی‌‌ها متناسب با ظرفیت‌ نیست/ قانون تعاون اصلاح می‌شود
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نرخ بالای بیکاری و فقر در استان گفت: شرایط اقتصادی مردم استان کهگیلویه و بویراحمد متناسب با ظرفیت‌های این استان نیست.

به گزارش پایگاه خبری شباویز، حجت‌الله عبدالملکی در نشست با فعالان اقتصادی گفت: در این نشست گزارش آماری از استان کهگیلویه و بویراحمد ارائه شد که خبرهای خوب و بدی داشت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: خبرهای بد آمار بالای بیکاری، آمار بالای فقر و اینکه شرایط اقتصادی مردم اصلا متناسب با ظرفیت استان نیست.

وی تصریح کرد: اما خبر خوب نرخ بالای مشارکت در استان است که نرخ مشارکت مردم این استان چند درصد از متوسط کشور بالا است و بیانگر این موضوع است که مردم این استان از کشور بیشتر اهل کار هستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: مسئله که در آینده به یک چالش تبدیل می‌شود نرخ مشارکت است اما نشان داد مردم اینجا اگر ظرفیت کار ایجاد شود اهل کار هستند.

وی در جمع‌بندی نشست با فعالان اقتصادی گفت: در همه استان‌ها درخواست مگاپروژه داده می‌شود در حالی که اصل اشتغال در کارگاه خرد و متوسط است اما مگاپروژه در جای خود می تواند مناسب باشد.وی بیان کرد: مسئولان استان ۱۰ مگاپروژه برای استان تعریف کنند البته به شرطی که اشتغال پسینی و پیشینی این طرح‌ها دیده و زنجیره ارزش را تکمیل و میزان اشتغال مستقیم و غیرمستقیم را مشخص کند.

عبدالملکی بیان کرد: مشکلات تامین اجتماعی و مالیات را بفرستید تا شخصا پیگیری کنم.

وزیر تعاون با اشاره به انتقادات از قانون تعاون گفت: قانون تعاون در حال اصلاح است و درخواست کردیم مجلس ۴۵ روزی به ما فرصت دهد‌وی خبر خوبی برای فعالان اقتصادی داشت و اینکه همه کسانی که کارشان گیر مجوز است درخواست را تنظیم کنند که به غیر از مواردی که چالش در حوزه زیست محیطی و میراث فرهنگی ایجاد می‌کند بقیه را رسیدگی می‌کنیم.

وی در خصوص صحبت‌های فعالان اقتصادی گفت: مشکلات فعالان اقتصادی به خصوص صرف زمان ۶۰ روز برای افزایش انرژی را در جلسه فرداشب با رئیس جمهور پیگیری می‌کنم آنجا که شبکه موجود است قابل قبول نیست فعال اقتصادی این میزان زمان را صرف کنند.وی با اشاره به پیگیری خواسته سایر فعالان اقتصادی از بررسی نوسازی ناوگان حمل و نقل استان در جلسه فرداشب با حضور رئیس جمهور خبر داد.

Visits: 2

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس استان کهگیلویه و بویراحمد