سوگواره بصیرت عاشورایی در بقعه متبرکه امامزاده جعفر علیه السلام گچساران
سوگواره بصیرت عاشورایی در بقعه متبرکه امامزاده جعفر علیه السلام گچساران
حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت مراسم عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام در قالب سوگواره بصیرت عاشورایی در بقعه متبرکه امامزاده جعفر علیه السلام شهرستان گچساران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری شباویز ، حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت مراسم عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام در قالب سوگواره بصیرت عاشورایی در بقعه متبرکه امامزاده جعفر علیه السلام شهرستان گچساران برگزار شد.

حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی با تقدیر از فعالیت های هیأت امنا ، خدام و مرکز افق بقعه متبرکه امامزاده جعفر علیه السلام شهرستان گچساران ، اظهار کرد: پیام اصلی و واقعی حماسه حسینی این است که برای برپایی حکومت دینی و تحقق اسلام سیاسی در جامعه باید تا پای جان دادن ایستاد و هیچ اندیشه کاذبی نباید در مقابل اندیشه والای دینی و ارزشی قد علم کند.

حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه دین برای هدایت انسان‌ها آمده و هر مخاطره‌ای که دین را تهدید کند، ضروری است تا مؤمنان خود را فدا کنند تا دین بماند، تصریح کرد: امام حسین علیه السلام مصداق بارز فدایی و شهید راه دین شد تا به همگان بیاموزد برنامه سعادتی که دین پیش روی انسان‌ها گشوده خدشه‌بردار نیست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مکتب و جریان عاشورا چشمه جاری و همیشه جوشان انسان‌سازی و معرفت واقعی به ولی فقیه زمان است، گفت: عبرت‌های عاشورا برای تمامی قرن‌ها و تمام بشریت دانشگاه معرفت‌آموزی است و ضروری است تا تمامی زوایای این روز تحلیل و بررسی شده و در جامعه تبیین شود.

حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی افزود: تاسوعا و عاشورا نماد بارز مکتب تشیع است و می‌توان اذعان کرد قیام کربلا در حقیقت دانشگاه و مکتبی است که در آن از طفل شیرخواره گرفته تا پیرمرد ۷۵ ساله با رشادت و شجاعت خود درس غیرت و شجاعت به تمامی نسل‌ها و عصرها می‌دهند و این چیزی جز در فرمان ولی زمان بودن نیست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه جامعه ما همواره به عاشورا نیازمند است، خاطرنشان کرد: عاشورا توان آن را دارد که فکر ما را تصفیه کند، عواطف ما را تلطیف کند و ما را به اخلاق پسندیده مزین کند و این میسر نمی‌شود مگر اینکه امام حسین علیه السلام را در زندگی خود وارد سازیم و در راستای تداوم عاشورا بکوشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: واقعه عاشورا حادثه‌ای مقطعی و زودگذر نبوده و نیست بلکه رویدادی تلقی می‌شود که در طول تاریخ درس‌آموز بوده و توانسته در بسیاری از جاها پایه‌های ستم و استبداد را از بیخ و بن براندازد.

Visits: 19