ساخت درب های فلزی بقعه متبرکه امامزاده جعفر علیه السلام شهرستان گچساران
ساخت درب های فلزی بقعه متبرکه امامزاده جعفر علیه السلام شهرستان گچساران
درب های فلزی ورودی بقعه متبرکه امامزاده جعفر علیه السلام شهرستان گچساران توسط جوشکاران ماهر از شهرکرد در حال ساخت می‌باشد.

به گزارش پایگاه خبری شباویز ،ابراهیم قاسمی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گچساران گفت: درب های فلزی ورودی بقعه متبرکه امامزاده جعفر علیه السلام شهرستان گچساران توسط جوشکاران ماهر از شهرکرد در حال ساخت می‌باشد که در سال‌جاری نصب خواهد شد.

ابراهیم قاسمی گفت: برآورد اولیه جهت ساخت درب های فلزی ورودی بقعه متبرکه امامزاده جعفر علیه السلام دو میلیارد ریال بوده که بخشی از آن توسط واقف خیراندیش علی‌داد خادمی و برادران وی اهدا گردیده است.

قاسمی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گچساران در بازدیدی که به همراه حراست اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و کارشناس توسعه و عمران اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد از مراحل ساخت این درب های فلزی در شهر کرد داشتند: از خیرین و واقفین خیراندیش جهت وقف در جهت عمران و آبادانی این بقعه متبرکه دعوت به عمل آورد.

ابراهیم قاسمی تاکید کرد: مردم مومن، متدین و خیر اندیش جامعه به خوبی می دانند که اولین واقف در اسلام، خود پیامبر گرامی اسلام (ص) و بعد از ایشان اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام بوده‌اند. واقفان و افراد خیراندیشی که می‌خواهند با الگو گیری از حضرات معصوم علیه السلام در زندگی مسیر این بزرگواران قرار بگیرند و به این امر خداپسندانه اقدام کرده و نام و یاد خود را به نیکی جاودانه کنند.

ابراهیم قاسمی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گچساران افزود: افراد می‌توانند به صورت فردی و یا جمعی وقف برای عمران و آبادانی این بقعه متبرکه کنند و در این راستا به اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گچساران مراجعه کنند تا ان شالله جزو واقفان خیر اندیش قرار گیرند.

بقعه امامزاده جعفر علیه السلام درمجاورت جاده گچساران به بابامیدان در دشتی وسیع در روستای امامزاده جعفر علیه السلام و بیست کیلومتری شهرستان نفت‌خیز گچساران قرار گرفته، این مکان علاوه بر موقعیت ویژه استراتژیکی و اهمیت اقلیمی از جمله زیارتگاه‌ های معتبر به شمار می‌رود.

این حرم مطهر به لحاظ موقعیت جغرافیایی آن در مسیر جاده گچساران به شیراز یکی از بهترین مکان هایی است که در طول شبانه روز زائران بسیاری دارد.

شجره نامه امام‌زاده به استناد اعتقادات محلی از اولاد و احفاد حضرت امام موسی کاظم علیه السلام است و امام‌زاده دارای کرامات زیادی است و مردم این سامان به آن اعتقاد دارند و گاه شبانه روز برای ادای حاجت در این مکان بیتوته می کنند.

Visits: 29