زندگی نامه همایون ارشادی/بازیگر
زندگی نامه همایون ارشادی/بازیگر
همایون ارشادی متولد ۵ فروردین ۱۳۲۶ در اصفهان، بازیگر است، فارغ التحصیل لیسانس معماری از دانشگاه ایتالیا می باشد گه سال ها در کانادا و ایتالیا زندکی کرد و سال ۱۳۷۳ در ۴۷ سالگی وارد عرصه بازیگری شد

به گزارش پایگاه خبری شباویز،همایون ارشادی، بازیگر سینما و تلویزیون، متولد ۵ فروردین سال ۱۳۲۶ در اصفهان است. وی تا مقطع دبیرستان در آبادان درس خواند. پس از دیپلم به ایتالیا رفت و در دانشگاه ایتالیا معماری خواند و یازده سال بعد به ایران بازگشت.

پس از بازگشت به ایران در یک شرکت ساختمانی در اهواز مشغول به کار می شود و یک سال بعد از انقلاب به کانادا می رود و تا سال ۱۳۷۰ آنجا می ماند.

همایون ارشادی به واسطه‌ی دوستی با همسر تهمینه میلانی، در سال ۱۳۷۱ در فیلم کاکادو تهمینه میلانی بازی کرد. ارشادی توسط تهمینه میلانی به عباس کیارستمی معرفی شد و موفق شد در فیلم طعم گیلاس انتخاب شود و به عنوان نقش اول فیلم بازی کند. طعم گیلاس جایزه نخل طلا جشنواره فیلم کن را در سال ۱۹۹۷ بدست آورد و بازی وی نیز مورد توجه قرار گرفت.

همایون ارشادی به واسطه حضور در فیلم طعم گیلاس، موفقیت این فیلم در فستیوال های جهانی و جشنواره ی کن به عنوان بهترین فیلم، نظر کارگردانان بزرگ سینمای جهان را به خود جلب کرد.

همایون ارشادی در سال ۲۰۰۷ در بادبادک باز ساخته مارک فورستر ایفای نقش کرد. بادبادک باز اولین تجربه بین‌المللی و هالیوودی ارشادی بود که تجربه موفقی برای وی به حساب آمد و نقش آفرینی او نیز مورد توجه منتقدان و عموم قرار گرفت.

از نظر منتقدان و کارگردان فیلم بادبادک باز نقش‌آفرینی همایون ارشادی حیرت‌انگیز بود. همچنین روزنامه لس‌آنجلس تایمز در ۱۸ دسامبر نوشت: مارک فورستر نکته حیرت‌انگیز را در نقش‌آفرینی همایون ارشادی، بادبادک باز طبیعی بودن او می‌داند. خیلی از بازیگران به تکنیک خود تکیه می‌کنند، اما او تنها به دل خود متکی است

همایون ارشادی سالهاست ازدواج کرده و یک دختر و و یک پسر دارد .او می گوید:من یک پسر و یک دختر دارم که هر دوی آنها در سن جوانی قرار دارند همیشه سعی کردم رابطه ام با آنها را به سمت رفاقت ببرم و خودم را به آنها نزدیک کنم این نزدیکی باعث می شود ما حرف های زیادی را برای گفتن داشته باشیم.

همایون ارشادی تا چند سال پیش با همکاری خواهرش در یک گالری مبل فعالیت می‌کرد اما پس از پر کار شدن در عرصه بازیگری آن کار را رها کرده و تنها به فعالیت هنری‌اش می‌پردازد.

Visits: 2