زندگی نامه مرضیه برومند/علت مجرد ماندن
زندگی نامه مرضیه برومند/علت مجرد ماندن
مرضیه برومند کارگردان، بازیگر و عروسک گردان ایرانی است. هنرمندی که خاطرات زیادی را برای چند نسل شکل داده است.

به گزارش پایگاه خبری شباویز،مرضیه برومند یزدی، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ایرانی در ۱۷ خرداد ۱۳۳۰ در تهران متولد شد. او در یک خانواده هنری متولد شد که همه خواهران وی نیز در عرضه هنر فعالیت دارند. او خواهر راضیه برومند بازیگر و نویسنده، و همچنین خواهر احترام برومند مجری و بازیگر، و خواهر همسر داوود رشیدی می‌باشد. طاهره برومند خواهر دیگر اوست که همسر عادل بزدوده، عروسک‌گردان است. مرضیه لیسانس هنرهای نمایشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران دارد.

مرضیه برومند تا ۴ سالگی به دلیل ماموریت پدرش در شهرستان خوی زندگی می کرد. برومند بعد از ۴ سالگی دوباره همراه با خانواده به زادگاه خود تهران بازگشت.

پدر مرضیه برومند آدم بسیار بافرهنگ و علاقه مند به ادبیات و شعر بود. پایه علاقه شان به ادبیات را پدرش پایه گذاری کرد.

مرضیه برومد تقریبا از سال ۱۳۵۳ وقتی ۲۳ ساله بود  با نقش آفرینی در تئاترهای کودکان که در تلویزیون ضبط می شد توانست خود را به هنر دوستان معرفی کند

خودش می گوید: به دلیل اینکه یکی از خواهرهای من گوینده محبوب و معروف تلویزیون بود و تئاترهایی که من بازی می کردم را تلویزیون نشان می داد، مردم کم کم در آن سال ها من را شناختند

ایشان در همین سال در فیلم دایره مینا به کارگردانی مرحوم داریوش مهرجویی کنار علی نصیریان هم بازی کرد و یکسال بعد در فیلم «سلطان صاحبقران» حضور داشت.

در سال ۱۳۶۳ مجموعه عروسکی «شهر موش ها» را به همراه محمد علی طالبی کارگردانی کرد که بسیار مورد توجه گروه کودک و نوجوانان آن سال قرار گرفت

در سال ۱۳۶۶ با فیلم «تحفه ها» کنار سعید پورصمیمی و حمید جبلی به عرصه بازیگری بازگشت و سال ۱۳۶۷ بازیگر فیلم «میهمان ناخوانده» بود که خودش کارگردانی کرد.

سال ۱۳۷۲ در فیلم پناهنده رسول ملاقلی پور حضور داشت و دوباره با داریوش مهرجویی در فیلم «میکس» همکاری کرد.

یکی دیگر از درخشان ترین کارهای خانم برومند کارگردانی سریال «قصه های تا به تا» معروف به زی زی گولو بود که لیلی رشیدی و امیرحسین صدیق را به جامعه هنرمندان معرفی کرد

برومند علاوه بر فعالیت در هنر از دوران دبیرستان و دانشگاه بسکتبال بازی میکرد. او همراه با تیم بسکتبال دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران توانسته بـه مقام نایب قهرمانی دانشگاه های‌ کشور برسد.

مرضیه برومند مجرد است. او در یکی از گفتگوهای خودش در اینباره باخنده گفت:” منو کسی نگرفت ! هرکس منو دید با خواهرم ازدواج کرد. من ازدواج نکردم، اما این اتفاق به این معنا نیست که ازدواج خوب نیست ازدواج خیلی خوب است به شرط این‌که زن و مرد به یکدیگر متعهد باشند. باید از «من» عبور کنند و «ما» شوند… . چون شرایط کار و زندگی ام ایجاب می کرد که یکی را انتخاب کنم؛ کارم را انتخاب کردم. اگر ازدواج می کردم، مهم ترین چیز برایم خانواده بود.”

Visits: 36