زندگی نامه فرهاد اصلانی/گزیده کاری و درخشش در سینما و تلویزیون
زندگی نامه فرهاد اصلانی/گزیده کاری و درخشش در سینما و تلویزیون
فرهاد اصلانی متولد ۱۸ خرداد ۱۳۴۵ در بیجار کردستان ، بازیگر است، تا دیپلم درس خواند سپس دوره دوساله بازیگری را در فرهنگسرای نیاوران در سال ۱۳۷۰ گذراند و حالا از نظر افتخارات و جوایز رکورددار سینمای ایران است

به گزارش پایگاه خبری شباویز،فرهاد اصلانی (زاده ۱۸ خرداد ۱۳۴۵ – بیجار) بازیگرِ تئاتر، سینما و تلویزیون است، او در سال ۱۳۷۰ از دوره دو ساله کارگردانی و بازیگری در زمینه تئاتر از فرهنگسرای نیاوران دانش‌آموخته شد. بازی در تئاتر را در سال ۱۳۵۷ هم‌زمان با تحصیل و هم‌چنین بازی در نمایش‌های رادیویی را از سال ۱۳۷۱ آغاز نمود.

او در سال ۱۳۷۲ نخستین بار در سریال تلویزیونی همسایه ایفای نقش کردو سپس در سال ۱۳۷۳ در فیلم روسری آبی به کارگردانی رخشان بنی اعتماد ایفای نقش کرد.

او سال ۱۳۸۶ گزیده کار شد و توانست با انتخاب های خوب وبازی های قابل توجه بیش از گذشته دیده شود.

در سال ۱۳۹۰ در ۳ فیلم خود به نام های خرس، زندگی خصوصی و من مادر هستم هم بسیار خوش درخشید و به دلیل بازی در این فیلم ها جایزه سیمرغ بلورین را گرفت.

با بازی خوبی که در فیلم دختر به کارگردانی رضا میر کریمی داشت، توانست نخستین جایزه بین المللی را از سی و هشتمین دوره جشنواره بین المللی فیلم مسکو دریافت کند و در ادامه هم در چهار فستیوال بین المللی دیگر هم نامزد دریافت جایزه شد.

فرهاد اصلانی سالهاست که ازدواج کرده و متاهل است و صاحب یک دختر به نام هانا می باشد نام همسر فرهاد اصلانی مژده دانش پژوه است

Visits: 1