زندگی نامه ساغر عزیزی/بازیگر
زندگی نامه ساغر عزیزی/بازیگر
ساغر عزیزی متولد ۹ فروردین ۱۳۵۶ در شیراز ، بازیگر سینما و تلویزیون است، فارغ التحصیل لیسانس کارگردانی سینما از دانشگاه سوره می باشد که حالا کنار بازیگری دلمشغولی عمده اش با گل و شعر و نقاشی سر می شود

به گزارش پایگاه خبری شباویز،ساغر عزیزی (زادهٔ ۹ فروردین ماه ۱۳۵۶ در شیراز) بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر ایرانی است. او در رشته تحصیلی سینما تحصیل کرده و با اولین فیلم خود در سال ۱۳۷۸ به طور حرفه ای پا به عرصه سینما گذاشت.

ساغر عزیزی از زندگی اش چنین می گوید : ما ساکن یک خانه قدیمی در شیراز بودیم که دور تا دور آن اتاق بود و تمام حیاط پر بود از گلدان های شمعدانی و حوض بزرگی که در مرکز آن قرار داشت حیاطمان زیبایی و آرامش بی نظیری داشت ولی برای من که بچم بودم ترسناک بود چون سایه شاخه های درختان در نور مهتاب برای من تصاویر ترسناکی می ساخت بعد از قبولی در دانشگاه سوره به تهران آمدم که اولین چیزی که متوجه شدم این بود که زندگی در تهران سرعت بیشتری دارد انگار آدم ها در این شهر روی تردمیل در حال دویدن هستند که جا نمانند.

یکی از خاطرات جالب من در ۷ سالگی زمانی بود که مرا در مدرسه ثبت نام کردند و من مرتب به خانواده و مسئولین مدرسه اصرار می کردم که من پسرم و باید اسم مرا در مدرسه پسرانه بنویسند. بعد از اینکه خانواده به خواست من توجه نکردند پس از چند روز از مدرسه فرار کردم و به مدرسه پ۱سرانه رفتم و آنجا به آنها گفتم که من پسرم و خانواده ام متوجه نیستند که من پسرم. شما مرا ثبت نام کنید!

خاطرم هست معلم کلاس اولم خانم طالبی که امیدوارم هر جا هستند سلامت باشند در کنار شیطنت های من خیلی صبوری می کردند و رابطه خوبی با من برقرار کرده بودند

او از سال ۱۳۷۸ با بازی در فیلم سینمایی رنگ شب به کارگردانی به طور حرفه ای پا به عرصه سینما گذاشت و پس از آن در سریال ها و فیلم های متعددی از قبیل:عطش، اتا نازی، سایه ها، سال های مشروطه، شهر دقیانوس، معمای شاه و… ظاهر شد و البته در کنار بازی به فیلم سازی نیز مشغول بود و چندین فیلم مستند نیز ساخت.

ساغر عزیزی در سال های ابتدایی کار؛ در کنار تحصیل به کار هایی همچون نقاشی و دکوراسیون پرداخت .

ساغر عزیزی بازیگر نقش فرح در سریال «معمای شاه» در خصوص نحوه حضور خود در این مجموعه گفت: من پیش از این در دو سریال «سالهای مشروطه» و «تبریز در مه» با آقای ورزی همکاری داشتم و جنس کار ایشان را به خوبی می‌شناسم.

یکی از روزهای فیلمبرداری «تبریز در مه» با وجود اینکه  آن روز بازی نداشتم برای دیدن دوستان سرصحنه حاضر شدم و چون یک پالتو پوست قهوه ای بر تن داشتم کارگردان به همراه همکارانی که در صحنه حضور داشتند متفق القول اعلام کردند که من با این فیزیک و نوع پوشش شباهت زیادی با فرح دیبا دارم و بعدها محمدرضا ورزی عنوان کرد که در حال نگارش مجموعه ای است و من را برای نقش همسر محمدرضا پهلوی مناسب می‌داند و پیشنهاد داد که کتاب «دخترم فرح» را مطالعه کنم.

Visits: 8