زندگی نامه زهرا داوود نژاد/بازیگر
زندگی نامه زهرا داوود نژاد/بازیگر
زهرا داوودنژاد بازیگر اهل ایران است. او فرزند علیرضا داوودنژاد و خواهر بزرگ‌تر رضا داوودنژاد است. وی کار خود را به‌عنوان منشی صحنه در فیلم عاشقانه آغاز کرد. داوودنژاد برای بازی در کلاس هنرپیشگی نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن جشنواره فیلم فجر شد.

به گزارش پایگاه خبری شباویز،زهرا داوودنژاد یکی از بازیگرانی است که نام مستعار دارد و برخی او را با نام واله می شناسند؛ زهرا داوود نژاد بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان متولد ۲۹ فروردین ۱۳۵۶ در تهران بوده و یکی از اعضای خانواده هنرمند داوودنژاد است. خانم داودنژاد در کودکی و در سن هفت سالگی مادرش را از دست داده است.

او در دوران مدرسه یکی از شاگردان ممتاز بود و به همین دلیل مورد توجه معلمانش بود. او بعد از گرفتن مدرک دیپلم در رشته مهندسی نرم افزار وارد دانشگاه شد ولی پس از سه سال درس را رها کرد و به بازیگری روی آورد.

از ۵ سالگی در کنار پدرش شاهد فیلم سازی و حضور بازیگران بوده .
از پنج سالگی زمانی که پدرش مشغول ساخت خانه عنکبوت در سال ۱۳۶۲ در منزل شخصی خودشان بود ،بازیگران بزرگ سینما چون
مرحوم انتظامی و مرحوم مشایخی و زنده‌ یاد داوود رشیدی را از نزدیک دیده بود.

از سال ۱۳۷۴ ابتدا با فعالیت به عنوان منشی صحنه وارد عرصه هنر شد و کنار عوامل فیلم عاشقانه مشغول شد.
اما ورودش به بازیگری با ایفای نقش در فیلم بچه های بد در سال ۱۳۷۹ شروع شد و تاکنون در چند فیلم پدرش نیز هنرنمایی کرده است.
از جمله فیلم هایی که بازی کرده میتوان به فیلم های طوطی، دست های خالی، نیلوفر، کلاس هنرپیشگی و شماره ۱۷ سهیلا و ….اشاره کرد.
در واقع این بانوی هنرمند ایرانی فقط زگدر بازیگر نیست، بلکه به عنوان منشی صحنه و دستیار کارگردان در فیلم های سینمایی فعالیت می کند.

ایشان متاهل است و چند سال پیش ازدواج کرده که حاصل این ازدواج یک فرزند دختر بنام یلدا می باشد.

Visits: 23