زندگی نامه رویا جاوید نیا/ورود به سینما به واسطه ی شغلش
زندگی نامه رویا جاوید نیا/ورود به سینما به واسطه ی شغلش
رویا جاویدنیا متولد ۱۰ مرداد ۱۳۴۴ در تهران، بازیگر است، فارغ التحصیل لیسانس رشته هنرهای تجمسی شاخه سفال گری می باشد، در ۴۱ سالگی وارد سینما شد و حالا در تلویزیون نیز حضور موفقی دارد

به گزارش پایگاه خبری شباویز،رویا جاویدنیا متولد ۱۰ مرداد ۱۳۴۴ در تهران است. او بازیگر سینما و تلویزیون می باشد. رویا جاوید نیا لیسانس خود را در رشته هنرهای تجسمی شاخه سفال گری دریافت کرده است و در سن ۴۱ سالگی وارد سینما و پس از آن تلویزیون شد.

به واسطه کار سفال گری با کارگردانان و بازیگری زیادی معاشرت داشت و از همین طریق با ایرج کریمی کارگردان سینما آشنا شد و کریمی از او برای بازی در فیلم «باغ های کندلوس » در سال ۸۳ دعوت به عمل آورد.

اما بنا به مشکلاتی این همکاری صورت نگرفت. پس از این اولین تجربه سینمایی خود را در «به آهستگی» مازیار میری از سر گذراند اما همه سکانس‌هایی که او در آن‌ها حضور داشت سانسور شد و از فیلم کنار رفت تا باز هم جاویدنیا روی پرده سینما ظاهر نشود.

خانم رویا جاویدنیا کار بازیگری خود را از سال ۸۴ آغاز کرد و در فیلم های متعددی ایفای نقش آفرینی کرده میباشد اما از جمله هنرمندان پر کار به شمار نمی رود و شناخته شدن وسیع او ۷ سال پس از آغاز کارش بود و فیلم گس نقطه عطف کار او به شمار می رود.

در سال ۱۳۹۱ رویا جاویدنیا در فیلم گس به کارگردانی کیارش اسدی ایفای نقش ایفا نمود و حضور درخشانی در فیلم داشته میباشد. این فیلم در فستیوال رم ایتالیا به عنوان بهترین کادر هنرمندان شناخته شد و به دلیل اینکه این پاداش به دست خانم جاویدنیا داده شد سبب شهرت او در میان مردم گردید.

خانم رویا جاویدنیا تا سال ۹۱ با اینکه در فیلم های انگشت شماری ایفای نقش ایفا کرده بود اما اولین فیلم او که در سینما پخش شد به سال ۹۱ بر می گردد و اولین فیلم آن( حیرانی) نام داشته میباشد. دومین فیلم او در سینما نیز راه شیری بود که در سال ۹۳ پخش شد

در سال ۹۱ خانم جاویدنیا به سینما راه پیدا کرد و در این سال دیده شد و اوج معروفیت او در سال ۹۶ بوده میباشد. سایه بان آغاز معروفیت رویا جاویدنیا بوده میباشد و کارگردان این فیلم نوید محمودی و جمشید بوده میباشد.

ایفای نقش دیده شده این هنرمند مهشید بوده میباشد و از جمله ایفای نقش های درخشان فیلم به شمار می رود. پس از این فیلم رویا جاویدنیا در سال ۹۸ دوباره به روی آنتن رفت و این سریال دلدار نام داشت و در رمضان این سال دیده شد.

Visits: 4