رییس ستاد انتخابات فارس: آماده برگزاری انتخاباتی پرشور هستیم
رییس ستاد انتخابات فارس: آماده برگزاری انتخاباتی پرشور هستیم
رییس ستاد انتخابات استان فارس اعلام کرد:ما عوامل اجرایی و دست اندرکاران انتخابات، آماده برگزاری انتخاباتی سالم و امن همراه با حضور حداکثری و پرشور مردم هستیم.

به گزارش پایگاه خبری شباویز به نقل از ایرنا،اسماعیل قزل سفلی، پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: برای این منظور سه هزار و ۵۱۴ شعبه اخذ رای ثابت و سیار شهری و روستایی را سازماندهی کرده‌ایم که شامل ۲ هزار و ۵۰۵ شعبه ثابت و یک هزار و ۹ شعبه سیار است.

وی، با بیان اینکه تمام ملزومات برگزاری انتخابات شامل تعرفه ها و دستگاه‌های احراز هویت امروز به شعب منتقل می‌شود ادامه داد: ۸۷ هزار و ۲۵۰ نفر از عوامل اجرایی، عوامل ناظر، عوامل تامین امنیت و هیات‌های بازرسی که همگی از متن مردم هستند و آموزش های لازم را فرا گرفته‌اند نیز در شعب اخذ رای سراسر استان سازماندهی شده‌اند و ما نیز در ستاد انتخابات استان از این کار بزرگ پشتیبانی می‌کنیم.

او اظهار داشت: در بخش فنی با همکاری تمام دستگاه‌های ذی ربط همه ظرفیت ها برای برگزاری انتخابات فراهم شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: در استان یک هزار و ۴۹۵ نفر ثبت نام خود را برای انتخابات مجلس شورای اسلامی نهایی کرده بودند که از این تعداد ۸۸۸ نفر در آخرین مرحله بررسی صلاحت ها توسط شورای نگهبان در روند انتخابات باقی ماندند.

قزل سفلی افزود: تا ساعت هشت صبح هشتم اسفندماه جاری ۳۲۰ نفر از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در فارس انصراف خود را ثبت کردند و بر این اساس ۵۶۷ نامزد در ۱۵ حوزه انتخابیه برای ۱۸ کرسی نمایندگی مجلس با هم رقابت می کنند.

وی ادامه داد: با توجه به امکان تغییر حوزه انتخابیه، ۲۷ نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی از این استان به حوزه انتخابیه سایر استان ها رفته و ۲۶ نفر نیز از حوزه‌های انتخابیه سایر استان ها به استان فارس آمدند.

او اظهار کرد: حدود ۱۲ درصد از نامزدهای نمایندگی مجلس در این استان از بانوان و مابقی از آقایان هستند.

رییس ستاد انتخابات فارس افزود: همچنین ۲۳ درصد نامزدها دارای تحصیلات دکترا و بالاتر و بقیه نیز دارای مدرک کارشناسی ارشد یا معادل آن و همچنین تحصیلات حوزی هستند.

قزل سفلی گفت: بیشترین انصراف از انتخابات مربوط به حوزه انتخابیه شیراز با ۴۲ نفر و کمترین نیز مربوط به حوزه سپیدان و بیضا و حوزه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد است.

وی ادامه داد: در انتخابات امسال سه میلیون و ۷۱۰ هزار و ۸۲۲ نفر در استان فارس واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند که از این تعداد ۱۷۸ هزار و ۲۵۳ نفر رای اولی هستند و حدود یک میلیون و ۳۹۰ هزار نفر از رای دهندگان واحد شرایط مربوط به حوزه انتخابیه شیراز و زرقان است.

پیگیری فرایند انتخابات بدون جانبداری و کاملا بی طرفانه
وی، در خصوص اقدامات انجام شده در جهت تامین سلامت انتخابات هم اظهار کرد: همچنین تلاش کردیم در حوزه سلامت کاری انجام شود که فرایند انتخابات کاملا بی طرفانه و بدون جانبداری دنبال شود و در همین راستا تاکیدات لازم نیز به دستگاه‌های اجرایی، مجریان انتخابات و عوامل اجرایی در فرمانداری ها شده است.

او اظهار کرد: اگر در جایی هم بر اساس گزارش های دریافتی شائبه جانبداری بود تلاش کردیم که با جا به جایی یا برکناری مانع از وارد شدن خدشه به سلامت انتخابات شدیم.

رییس ستاد انتخابات فارس گفت: در بحث مشارکت در انتخابات به عنوان مجموعه وزارت کشور و استانداری در کنار سایر گروه‌ها، نهادها، سازمان ها و ارگان ها که برای مشارکت حداکثری پای کار آمده‌اند با تشکیل ستاد افزایش مشارکت در انتخابات با رصد نارضایتی‌های مردمی و راه‌اندازی کاروان های خدمت، نشست های مستقیم استاندار و فرمانداران با اقشار مختلف و همچنین ایجاد بسته اختصاصی برای دستگاه های مختلف اجرایی با رویکرد محله محور در شهرداری ها و شوراهای شهر، تلاش کردیم زمینه مشارکت حداکثری در انتخابات فراهم شود.

قزل سفلی افزود: بر همین اساس پیش بینی می شود که در روز ۱۱ اسفند شاهد یک نمایش خیره کننده دیگر از جانب مردم و برگزاری بهترین انتخابات ادوار گذشته انقلاب اسلامی در سراسر کشور و استان فارس باشیم.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری به طور همزمان در ۱۱ اسفند ماه برگزار می‌شود.

استان فارس ۱۵ حوزه انتخابیه و ۱۸ نماینده مجلس شورای اسلامی دارد.

Visits: 3