دهه وقف / بازدید نصیرالاسلامی از بقعه متبرکه امامزاده آقامیر (ع) / احیای موقوفه ده هکتاری شهر دهدشت جهت خدمت‌رسانی هر چه بیشتر و بهتر / موقوفه معین التجار بوشهری بزرگترین موقوفه استان کهگیلویه و بویراحمد از لحاظ وسعت
دهه وقف / بازدید نصیرالاسلامی از بقعه متبرکه امامزاده آقامیر (ع) / احیای موقوفه ده هکتاری شهر دهدشت جهت خدمت‌رسانی هر چه بیشتر و بهتر / موقوفه معین التجار بوشهری بزرگترین موقوفه استان کهگیلویه و بویراحمد از لحاظ وسعت
حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد از بقعه متبرکه امامزاده آقامیر علیه السلام شهر دهدشت شهرستان کهگیلویه بازدید بعمل آورد.

به گزارش پایگاه خبری شباویز ، حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد و هیأت همراه از بقعه متبرکه امامزاده آقامیر علیه السلام شهر دهدشت شهرستان کهگیلویه بازدید بعمل آورد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن زیارت این امامزاده عظیم الشان بر اولویت تکمیل نهایی زایرسرای حرم مطهر امامزاده آقامیر علیه السلام تاکید داشتند و از فعالیت های هیأت امنا و مرکز افق و خادم بقعه متبرکه تقدیر و تشکر در اجرای برنامه های مختلف فرهنگی بعمل آورد.

حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی گفت:شهرستان کهگیلویه با قدمت زیاد تاریخی، دارای موقوفات و بقاع متبرکه زیادی بوده که اسناد آن موجود است و قسمتی از بافت تاریخی شهر دهدشت یکی از آن موقوفات بوده است که در همین راستا حدود ده هکتار موقوفه در شهر دهدشت تحت عنوان موقوفات بافت قدیمی امامزاده حمزه علیه السلام و بی‌بی خدیجه سلام الله علیها احیا می‌شود، در این موقوفه فقط عرصه املاک موقوفه اجاره داده می شوند و اعیان به قوت خود باقی می مانند.

حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت : اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد برحسب وظیفه ذاتی جهت احیاء و احقاق حقوق موقوفات علیه برخی از متصرفین اراضی وقفی، اقدامات خوبی انجام داده است.

حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی ابراز کرد: اداره‌کل اوقاف و امور خیریّه استان کهگیلویه و بویراحمد؛ حافظ موقوفات و به دنبال اجرای امینانه نیّات واقفین خیراندیش است که با وقف املاک خود در جهت منفعت عامّه و حل مشکلات جامعه قدم برداشته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با تبلیغات و فرهنگ‌سازی صورت گرفته تا حدودی رویکرد مردم نسبت به مقوله وقف تغییر کرده که به گونه‌ای بسیاری از مؤمنین و خیریّن طی سنوات اخیر نسبت به مراجعه به اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به وقف بخشی از املاک خود اقدام نموده‌اند.

وی گفت: از جمله موقوفات مهم استان کهگیلویه و بویراحمد میتوان به موقوفه مرحوم طاهری شهر یاسوج شهرستان بویراحمد اشاره کرد.

حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بزرگترین موقوفه موجود در استان کهگیلویه و بویراحمد را موقوفه معین التجار بوشهری عنوان کرد.

حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان گفت از فعالیت های امنا و دست اندرکاران بقاع متبرکه شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد در اجرای برنامه های مختلف فرهنگی ،اجتماعی ، قرآنی و عمرانی تقدیر و تشکر بعمل می آید.

Visits: 119

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع رسانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد