دهه وقف فرصتی برای ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف/ وقف برای اشتغال و ازدواج جوانان از نیازهای روز استان کهگیلویه و بویراحمد
دهه وقف فرصتی برای ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف/ وقف برای اشتغال و ازدواج جوانان از نیازهای روز استان کهگیلویه و بویراحمد
حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل دفتر امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: وقف برای اشتغال و ازدواج جوانان و محرومیت زدایی از نیازهای روز جامعه در استان می‌باشد.

به گزارش پایگاه خبری شباویز، حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل دفتر امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: وقف برای اشتغال و ازدواج جوانان و محرومیت زدایی از نیازهای روز جامعه در استان می‌باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت : از همه واقفین و خیرین خیراندیش استان دعوت می‌کنم با وقف به هر میزان که توانایی مالی دارند به ایجاد اشتغال و کمک برای ازدواج جوانان استان کمک کنند.

حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه مردم با آشنایی عواید وقف می توانند بهتر در این راه نیک گام بردارند، افزود: هر شخصی با هر توان مالی می تواند مالش را وقف کند مثلا انسان می تواند با وقف کتاب و کتابخانه مساجد، تهیه لوازم مورد نیاز محرومان در ثواب این کار خیر سهیم شده و نام خود را به عنوان واقف در در لوح اعمال پروردگار عالم ثبت و ضبط کند و وقف یک امر خدا پسندانه و فراگیر است که با توجه به نیت واقف می تواند مطلق با دامنه وسیع در اجرای نیت باشد که مشمول همه مومنین و محبین اهلبیت(ع) باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان به تشریح فواید وقف های مشارکتی پرداخت و تصریح کرد: مردم می توانند به صورت مشارکتی با دوستان و اقوام خود مالی را وقف کنند بنابراین اگر مردم آگاه باشند، راحت‌تر می‌توانند، وقف‌های جدید انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید توسط رسانه‌ها با وقف‌های مشارکتی، گروهی و جمعی آشنا شوند، گفت: نقش رسانه ها در تبیین وقف های مشارکتی بسیار گسترده و مهم است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: اگر مردم بدانند بسیاری از مشکلات جامعه توسط منابع مالی واقفان خیراندیش گذشته وقف شد و بعد از سالیان سال به نیت واقفان عمل می‌شود به انجام وقف‌های جدید تشویق خواهند شد.

نصیرالاسلامی افزود: مردم باید بدانند به هر شکلی و هر نیت و مبلغی می‌توان وقف کرد و این سبب می‌شود مردم آشنایی بیشتری با آن پیدا کنند و نیات خیر خود را در قالب وقف عملی کنند.

وی خواستار افزایش وقف های مشارکتی در استان شد و تصریح کرد: افرادی که قادر نیستند به تنهایی وقف داشته باشند، می توانند به وقف های مشارکتی اقدام کنند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد ترویج وقف های مشارکتی را عاملی مهم در رفع نیازها و مشکلات جامعه دانست و بر لزوم ترویج و نهادینه کردن فرهنگ وقف مشارکتی در جامعه تاکید کرد.

حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با تشریح اهمیت وقف مشارکتی و نقش آن در جامعه، افزود: ترویج و نهادینه کردن فرهنگ وقف مشارکتی در جامعه نیازمند همکاری و تعامل بیش از پیش دستگاه های اجرایی و مشارکت اقشار مختلف مردم است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: گسترش فرهنگ وقف یکی از عوامل مهم در انهدام تراکم ثروت در جامعه محسوب می‌شود و بستری مناسب برای رشد ارزش‌های معنوی، الهی و توزیع عادلانه ثروت است. در دین مبین اسلام، وقف و صدقه جاریه آنقدر مهم است که اهل ‌بیت عصمت و طهارت (ع) در این جهت اسوه دیگران بوده و هستند.

حجت‌الاسلام نصیرالاسلامی گفت: رهنمودهای اهل بیت(ع) در اهتمام به وقف آن است که این صدقه جاریه را همتای تألیف علمی و فرزند صالح قرار دادند و آن را میراثی ماندگار و فاخر می‌دانند. سنت حسنه وقف از ویژگی‌های برجسته مکتب اسلام و از اهرم‌های موثر اعتقادی و فرهنگی برای جبران نیازهای مادی و معنوی جامعه محسوب می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: به دلیل اینکه معضل بیکاری یکی از اساسی‌ترین مشکلات جامعه است، وقف در علم و فناوری موجب ایجاد شغل و کارآفرینی خواهد شد.

عباس نصیرالاسلامی گفت: برای ایجاد فرصت‌های شغلی نیازمند منابع و آموزش نیروی انسانی هستیم و وقف این ظرفیت را دارد که بتواند مشکلات جامعه دینی را در غالب موقوفات رفع کند.

حجت‌الاسلام نصیرالاسلامی گفت: وقف علم و فناوری که ترکیبی از دو کلید واژه مهم وقف (با مفهوم حمایت پایدار مردمی) و علم و فناوری (با مفهوم اقتصاد دانش بنیان) است به معنی بهره‌گیری از سرمایه‌های پایدار مردمی در حمایت از علم و فناوری است که منجر به افزایش سهم اقتصاد دانش‌بنیان شده و به تبع آن توسعه همه جانبه یک کشور (ریشه‌کنی فقر) را به دنبال خواهد داشت.

حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی گفت: سامانه میز خدمات الکترونیکی سازمان اوقاف و امور خیریه به آدرس https://my.oghaf.ir آماده ارائه خدمات به عموم مردم در زمینه‌های امور بقاع متبرکه، امور خیریه، امور املاک موقوفه ، امور تبلیغی ، امور قرآنی و وقف جدید فعالیت می‌کنند.

عباس نصیرالاسلامی افزود: افراد حقیقی و حقوقی طرف قرارداد با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد ، می توانند برای تمدید قرارداد و یا استعلام بدهی و پرداخت مبلغ اجاره از این سامانه الکترونیکی استفاده کنند.

دویست و بیست و پنج بقعه متبرکه در سامانه جامع بانک مدیریت اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه استان کهگیلویه و بویراحمد ثبت شده است.

Visits: 0