در نوروز ۱۳۹۹ به دلیل بیماری کرونا نیز در هیچ بقعه متبرکه‌ای اسکان و پذیرش زائر نداریم
در نوروز ۱۳۹۹ به دلیل بیماری کرونا نیز در هیچ بقعه متبرکه‌ای اسکان و پذیرش زائر نداریم

حجت الاسلام سید نورالله جنتی پور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال به دلیل بیماری کرونا نیز در هیچ بقعه متبرکه‌ای اسکان و پذیرش زائر نداریم .

به گزارش پایگاه خبری شباویز، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال به دلیل بیماری کرونا نیز در هیچ بقعه متبرکه‌ای اسکان و پذیرش زائر نداریم .
حجت السلام سید نورالله جنتی پور در تشریح فعالیتهای اوقاف و امور خیریه در مقابله با بیماری کرونا گفت: هرساله در ایام نوروز طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه با حضور روحانیون اعزامی از قم و در قالب ویژه برنامه‌های معرفتی و استقبال از زائران برگزار می‌شد که متاسفانه در نوروز سال ۹۹ با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا که در سراسر دنیا و کشور فراگیر شده همه برنامه‌های نوروزی بقاع متبرکه نیز به تبعیت از مصوبات ستاد ملی کرونا در کشور تعطیل شد.
وی با اشاره به اینکه کلیه اماکن متبرکه و زائرسراهای بقاع متبرکه در سراسر استان در این ایام جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل شده و کار ضدعفونی کردن بقاع متبرکه نیز به صورت روزانه در حال انجام است گفت:در نوروز امسال به دلیل بیماری کرونا نیز در هیچ بقعه متبرکه‌ای اسکان و پذیرش زائر نداریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد توزیع بسته‌های بهداشتی بین مجاورین بقاع متبرکه را در دستور کار اداره اوقاف و امور خیریه عنوان کرد و گفت: آذین‌بندی بقاع متبرکه در ایام نوروز و پخش سخنرانی در مناسبت‌های مذهبی از بلندگوی بقاع متبرکه دیگر برنامه‌های اوقاف و امور خیریه در این ایام کرونایی است‌.
جنتی پور با بیان اینکه در شرایط پیش آمده به دلیل بیماری کرونا درست است که جسم ما از ضریح مطهر بقاع متبرکه فاصله دارد ولی برنامه‌های روحانی خوبی برای زائران و مجاوران بقاع متبرکه پیش بینی شده است که مردم از طریق مجازی و در خانه نیز بقاع را زیارت کنند.
وی افزود: با هماهنگی به عمل آمده با صدا وسیما، زیارت مجازی بقاع متبرکه و برنامه‌هایی جهت شهادت امام موسی کاظم و عید مبعث نیز تدارک دیده شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: با توجه به پویش همگانی در خانه بمانیم و تاکید ریاست محترم سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از همه ظرفیت‌ها برای کمک به فقرا و نیازمندان استفاده می‌شود.
وی، با بیان اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه استان در شرایط فعلی که نیاز مردم به ماسک به دلیل بیماری کرونا احساس می شود یک کارگاه تولیدی ماسک در امام‌زاده عبدالله شهر یاسوج راه اندازی کرده است گفت: در این کارگاه تولیدی روزانه بین یک تا دو هزار ماسک تولید در حاشیه شهر و جوار بقاع متبرکه بین اقشار ضعیف و کم درآمد توزیع می‌شود.

وی افزود: در شهرستان بهمئی نیز انجمن یاوران وقف در این شهرستان ۲ هزار ماسک بین اقشار ضعیف و کم‌درآمد این شهرستان توزیع شده است.
جنتی پور در پایان اظهار امیدواری کرد این روزهای حساس و پراضطراب به زودی سپری شود و در روزهای عید، دور هم بودن در خانه را تجربه و “حول حالنا الی احسن الحال” را بـه نیت ریشه کنی بیماری کرونا و التیام حال همه مبتلایان زمزمه کنیم.

Visits: 0