خبر خوب عباس نصیرالاسلامی/ بقعه متبرکه امامزاده بی بی حکیمه پذیرای زائران و گردشگران
خبر خوب عباس نصیرالاسلامی/ بقعه متبرکه امامزاده بی بی حکیمه پذیرای زائران و گردشگران
حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت بقعه متبرکه امامزاده بی بی حکیمه سلام الله علیها پذیرای زائران و گردشگران با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی است.

به گزارش پایگاه خبری شباویز به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت بقعه متبرکه امامزاده بی بی حکیمه سلام الله علیها پذیرای زائران و گردشگران با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی است.

حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی گفت با توجه به شیوع ویروس کرونا و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در حرم مطهر حضرت بی بی حکیمه سلام الله علیها دختر بلافصل امام موسی کاظم علیه السلام در شهرستان گچساران آماده پذیرایی از عاشقان اهل بیت علیهم السلام است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت رزمایش مهر تحصیلی جهت اهدای بسته های لوازم التحریر به دانش آموزان نیازمند در بقاع متبرکه شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.

مرقد مطهر امام زاده حضرت بی‌بی حکیمه(س) یکی از زیارتگاه‌های معروف جنوب کشور در حدود یک کیلومتری سمت شرقی روستای بی‌بی حکیمه(س) واقع در دهستانی مزین به همین نام از توابع شهرستان گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است. این بقعه منوره، در دامان کوه زرد (زردکوه) و تنگه بزرگ و طولانی در فاصله هشتاد کیلومتری جنوب غربی دوگنبدان (مرکز شهرستان گچساران) قرار دارد.

آستانه نورانی این امام‌زاده واجب التکریم، کانون معرفت زائرانی است که از سرتاسر کشور، به ویژه استان‌های هم جوار، کشورهای حوزه خلیج فارس و شیعه نشین از جمله کویت، قطر، بحرین، امارات و دیگر کشورهای عربی از قبیل لبنان، عراق، سوریه و عربستان، از سده‌های پیشین تاکنون با رایحه دوستی اهل بیت(ع) و با توشه‌ای از معرفت، به زیارت و سیاحت این معصوم‌زاده می‌آیند.این امام زاده بزرگوار، دختر باب‌الحوائج امام موسی کاظم(ع) و خواهر پیشوای هشتم شیعیان، امام رضا(ع) می‌باشد.

این میزبان با کرامت، مرهم دل‌های دردمند و زائران شیفته‌ای است که از اقصی نقاط ایران اسلامی و حتی کشورهای عربی و ساحل نشینان خلیج فارس، مقصد تبلور اعتقادی این دلدادگان می‌باشد. در تمام فصول سال و به ویژه ایام نوروز و اعیاد اسلامی، هزاران زائر با قصد قرب الهی، اظهار مودت و توسل به ساحت مقدس این معصوم زاده می‌جویند.

این بقعه متبرکه با کد تفضیلی ۳۰۰۰۸۳۵۱۰۰۰۰۰۰ در سامانه جامع بانک مدیریت اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه ثبت شده است.

Visits: 9