تعویض پرچم بقاع متبرکه شهرستان باشت همزمان با آغاز ماه محرم
تعویض پرچم بقاع متبرکه شهرستان باشت همزمان با آغاز ماه محرم

پرچم گنبد بقاع متبرکه شاخص شهرستان باشت همزمان با ماه محرم با حضور خادمان و هیأت امنا بقاع متبرکه پنجشنبه ۳۰ مردادماه با پرچم مشکی یا قرمز مزین به نام امام حسین (ع) تعویض می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری شباویز، محمد علیزاده ، مسؤول دفتر نمایندگی اوقاف وامورخیریه شهرستان باشت با اشاره به برگزاری مراسم تعویض پرچم گنبد در بقاع متبرکه شاخص شهرستان باشت، گفت: هر ساله همزمان با محرم بقاع متبرکه شاخص شهرستان با نصب پارچه‌های سیاه به استقبال محرم می‌روند تا فضای سوگواری امام حسین (ع) را برای حضور عزاداران مهیا سازند.

وی با بیان اینکه امسال با توجه به شیوع کرونا وضعیت برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) نیز متفاوت از گذشته شده است، افزود: فضای باز امامزاده‌ها با نصب پارچه‌های عزا آماده برپایی مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع) شده است و ما در بقاع متبرکه شاخص شهرستان برنامه‌هایی را همزمان با دهه اول محرم پیش‌بینی کرده‌ایم تا زائران در ایام محرم شور و شعور حسینی را درک کنند.

محمد علیزاده درباره برنامه‌های بقاع متبرکه شاخص شهرستان باشت خاطر نشان کرد: هر روز در دهه اول محرم بقاع متبرکه بصورت مستمر ضدعفونی میگردد.

مسئول دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان باشت گفت: اوقاف و امور خیریه با حضور فعال در فضای مجازی به تبلیغ هر چه بیشتر و بهتر مفاهیم و برنامه های سوگواره بصیرت عاشورایی می پردازد.

محمد علیزاده ادامه داد: عزاداری‌های حسینی امسال در بقاع متبرکه با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد، چون سلامت عزاداران از همه چیز مهمتر است.

علیزاده گفت: از عزداران حسینی به ویژه افراد مسن تقاضا داریم ویژه برنامه‌های محرم و صفر و مداحی‌ها و عزدارای‌ها را از صداو سیما پیگیری کرده و تا حد امکان در خانه بمانند.

مسئول دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان باشت با اشاره به برنامه ریزی برای استفاده از ظرفیت‌های صداو سیما و فضای مجازی در محرم و صفر کرونایی امسال برای برای انجام کار‌های تبلیغی، گفت: اگرچه در محرم و صفر امسال اعزام مبلغ به صورت حضوری در شهرستان باشت توسط اوقاف و امور خیریه نداریم، اما مبلغین در فضای مجازی برنامه‌های تبلیغی خود را خواهد داشت.

Visits: 1