بقعه متبرکه امامزاده سید محمود علیه السلام، نگین درخشان شهرستان کهگیلویه
بقعه متبرکه امامزاده سید محمود علیه السلام، نگین درخشان شهرستان کهگیلویه
بقعه متبرکه امامزاده سید محمود علیه السلام شهرستان کهگیلویه سالیانه پذیرای خیل عظیمی از زائران از استان کهگیلویه و بویراحمد و دیگر استان های همجوار است.

به گزارش پایگاه خبری شباویز ، حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت : طرح نوروزی «آرامش بهاری» با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در طول ایام نوروز از بیست و هشت اسفندماه لغایت سیزدهم فروردین ماه با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی اجتماعی و قرآنی از جمله برپایی خیمه معرفت که شامل غرفه کودک و نوجوان ، غرفه مشاوره و پاسخ گویی به سوالات شرعی و غرفه فرزند آوری و جمعیت و با حضور و همکاری شبانه روزی هیأت امنا، مرکز افق، مدیر داخلی و خدام بقعه متبرکه امامزاده سید محمود علیه السلام برگزار شد.

حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی گفت : «طرح ضیافت الهی» به مناسبت ماه مبارک رمضان در بقعه متبرکه امامزاده سید محمود علیه السلام و دیگر بقاع متبرکه شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد در طول ماه مبارک رمضان برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در ایام برگزاری «طرح نوروزی آرامش بهاری» در بقعه متبرکه امامزاده سید محمود علیه السلام ضمن برگزاری نمازهای پنجگانه بصورت جماعت ، هر روز بعد از نماز مغرب و عشا ، یک ویژه برنامه فرهنگی در محل بقعه متبرکه برگزار می شد.

حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی بیان کرد: استقبال زائرین از برگزاری طرح نوروزی آرامش بهاری و شرکت در نماز جماعت یکی از ویژگی‌های مثبت و امیدوارکننده در زمان برگزاری «طرح آرامش بهاری» بود که امیدواریم در طول سال بستر و شرایطی فراهم شود که شاهد هر چه بیشتر این مهم باشیم و جا دارد از متولی و عالم فاضل و شخصیت برجسته و مردمی حضرت آیت الله آمیر احمد تقوی که با همت بلند و اراده‌ای مثال زدنی که در بیش از ۳ دهه با مشارکت آحاد مردم منطقه و فرامنطقه در ساخت و تکمیل بارگاه امام زاده سیدمحمود اهتمام ورزیدند یاد کنیم و بر روح بلند آن فقید سعید درود می‌فرستیم.

آستان مقدس امامزاده سید محمود(محمید) علیه السلام در شیبی ناهموار در دامنه کوه بی‌سیتون (بی‌سیدون) چهار روستا (چاروسا) از دهستان طیبی سر حدی غربی، بخش چاروسا شهرستان کهگیلویه، با ارتفاع ۱۱۹۰ متر با سطح دریا، با فاصله ده کیلومتر با شهر قلعه‌رئیسی و شصت و هفت کیلومتری دهدشت مرکز کهگیلویه واقع شده است.

این امامزاده دارای اولاد زیادی در بلاد وسیع کرانه‌های جنوبی خلیج‌ فارس و دامنه شمالی و شرق جبال زاگرس (کهگیلویه و بویر‌احمد، بهبهان، بنادر بوشهر، قسمتی از اصفهان، فارس، خوزستان، چهارمحال و بختیاری) و سایر نقاط ایران و خارج از کشور است که به سادات «رضا توفیق» شهرت دارند.

امامزاده محمود علیه السلام شهرستان کهگیلویه یکی از مشهورترین بقاع متبرکه استان کهگیلویه و بویراحمد بوده که از زمان‌های گذشته مورد توجه مردم با ایمان و مکانی برای تمسک و توسل اهل معرفت بوده است.

اولین غبارروبی بقعه متبرکه امامزاده سید محمود علیه السلام در شهرستان کهگیلویه در سال ۱۴۰۱ با حضور حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام قاسم مومنی شاد معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد ، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کهگیلویه، هیأت امنا و مسئولین مرکز افق بقعه متبرکه ، مدیر داخلی بقعه متبرکه و خدام حرم مطهر با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

Visits: 108