برگزاری مراسم تحویل سال نو در دو بقعه متبرکه شاخص شهرستان گچساران
برگزاری مراسم تحویل سال نو در دو بقعه متبرکه شاخص شهرستان گچساران
مراسم تحویل سال نو در دو بقعه متبرکه امامزاده بی بی حکیمه و امامزاده جعفر علیه السلام شهرستان گچساران برگزار و بصورت مجازی پخش گردید.

به گزارش پایگاه خبری شباویز، ابراهیم قاسمی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گچساران گفت: مراسم تحویل سال نو در دو بقعه متبرکه امامزاده بی بی حکیمه و امامزاده جعفر علیه السلام شهرستان گچساران با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شد که به علت قرمز بودن وضعیت کرونا در این شهرستان این برنامه بدون حضور زائران برگزار و بصورت مجازی پخش گردید.
ابراهیم قاسمی گفت: قسمتی از برنامه تحویل سال نو بقعه متبرکه امامزاده بی بی حکیمه (س)دختر بلافصل امام موسی کاظم علیه السلام بصورت زنده از شبکه دنا استان کهگیلویه و بویراحمد پخش گردید.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گچساران گفت: در آخرین پنجشنبه سال، گلزار شهدای امامزاده جعفر علیه السلام غبارروبی گردید.

قاسمی گفت : گنبد بقعه متبرکه امامزاده شاه ابوطالب علیه السلام ساخته شده و مراحل انتقال گنبد به محل حرم مطهر صورت پذیرفته و در حال نصب می‌باشد که پس از نصب کامل، گزارش جامعی از مهم خواهم داد.

ابراهیم قاسمی گفت:با توجه به وضعیت قرمز کرونا در شهرستان گچساران، برنامه های طرح نوروزی آرامش بهاری در این شهرستان بدون حضور زائران و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی انجام می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گچساران گفت: مرقد مطهر امام زاده حضرت بی‌بی حکیمه(س) یکی از بقاع متبرکه شناخته شده جنوب کشور در حدود یک کیلومتری سمت شرقی روستای بی‌بی حکیمه(س) واقع در دهستانی مزین به همین نام از توابع شهرستان گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است. این بقعه منوره، در دامان کوه زرد (زردکوه) و تنگه بزرگ و طولانی در فاصله هشتاد کیلومتری جنوب غربی دوگنبدان (مرکز شهرستان گچساران) قرار دارد.

وی گفت: آستانه نورانی این امام‌زاده واجب التکریم، کانون معرفت زائرانی است که از سرتاسر کشور، به ویژه استان‌های هم جوار، کشورهای حوزه خلیج فارس و شیعه نشین از جمله کویت، قطر، بحرین، امارات و دیگر کشورهای عربی از قبیل لبنان، عراق، سوریه و عربستان، از سده‌های پیشین تاکنون با رایحه دوستی اهل بیت(ع) و با توشه‌ای از معرفت، به زیارت و سیاحت این معصوم‌زاده می‌آیند.

این امام زاده بزرگوار، دختر باب‌الحوائج امام موسی کاظم(ع) و خواهر پیشوای هشتم شیعیان، امام رضا(ع) می‌باشد. این میزبان با کرامت، مرهم دل‌های دردمند و زائران شیفته‌ای است که از اقصی نقاط ایران اسلامی و حتی کشورهای عربی و ساحل نشینان خلیج فارس، مقصد تبلور اعتقادی این دلدادگان می‌باشد. در تمام فصول سال و به ویژه ایام نوروز و اعیاد اسلامی، هزاران زائر با قصد قرب الهی، اظهار مودت و توسل به ساحت مقدس این معصوم زاده می‌جویند. این بقعه متبرکه با کد تفضیلی ۳۰۰۰۸۳۵۱۰۰۰۰۰۰ در سامانه جامع بانک مدیریت اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه ثبت شده است.

Visits: 8