برای حذف همیشه رژیم صهیونیستی نیازمند مجاهدت هستیم
برای حذف همیشه رژیم صهیونیستی نیازمند مجاهدت هستیم

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم گفت: ان‌شاء الله در ۲۵ سال آینده سبب حذف همیشه رژیم صهونیستی از سرزمین اشغالی فلسطین باشیم که آنها با هر دینی در کنار هم در این سرزمین و بدون صهیونیسم زندگی کنند و پیش بروند و برای تحقق این مسیر نیازمند مجاهدت هستیم.

به گزارش پایگاه خبری شباویز به نقل از خبرگزاری فارس، سردار محمدباقر قالیباف عصر امروز در مراسم گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، روز مقاومت مردم فلسطین و روز قدس در گلزار شهدای کرمان اظهار داشت: سردار سلیمانی یکی از فرماندهان برجسته آزادسازی خرمشهر و  فرزند حضرت امام(ره) بود که هم در دوران دفاع مقدس سربازی خود را و تربیتی که در مکتب امام دیده بود، نشان داد و همه آرزوهای امام امت اسلامی و آرزویی که احیای اسلام و عزت مسلمین است را در روز قدس به بار نشاند و ثمر داد.

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم با بیان اینکه نام شهید سلیمانی در دو حادثه روز قدس و آزادسازی خرمشهر ماندگار شده است، ابراز داشت: رژیم اشغالگر قدس و سرزمین فلسطین این رژیم نامشروع، شرور، ظالم و آدمکش در سال ۱۹۴۸ میلادی توسط قدرت‌های استعمارگر آمریکا و انگلیس شکل گرفت و از زمانی که این رژیم اشغالگر در منطقه خاورمیانه شکل گرفت، بحران مشکلات و ناامنی در منطقه کلید خورد.

وی ادامه داد: روز به روز این رژیم تقویت شد و کشورهای عربی نتوانستند مقابله درستی با این رژیم انجام دهند در دهه ۶۰ میلادی چند سال بعد کشورهای عربی کنار هم قرار گرفتند و یک حرکت عبری عربی شکل گرفت و در عرصه نظامی شکست خوردند، رژیم صهیونیستی توانست بخشی از سرزمین‌های صحرای سینا و بخش عمده‌ای از سرزمین فلسطین را به اشغال خود دربیاورد.

قالیباف تصریح کرد: مهمترین نقشی که روز به روز رژیم تقویت شد، جبهه‌ای بود که به‌عنوان عربی نه اسلامی در برابر او قرار گرفت که متکی به ابرقدرت‌های آن زمان بودند، توجه به سنت‌های الهی نداشتند و متکی به مردم‌ و باورهای دینی و اسلامی و فرهنگ قرآنی نبودند، حتی وحدت و انسجام لازم هم نداشتند که نتیجه این شد؛ در سال ۱۹۷۸ میلادی انور سادات تن داد و قرارداد کمپ دیوید امضا و تثبیت کرد و رژیم را در سرزمین فلسطین مستقر کرد که روز ذلت مسلمانان شد.

وی در ادامه چگونگی شکل‌گیری رژیم اشغالگر قدس بیان کرد: رژیم صهونیستی را در قدرت قرار داد و درست یک سال بعد از ۱۹۸۷ میلادی سال ۱۳۵۷ شمسی روزی که انقلاب به پیروزی رسید و با پیروزی، امام راحل در همان مرداد سال ۵۸ آخرین جمعه ماه رمضان را روز قدس نامگذاری کردند.

قالیباف افزود: ضعفی که در حدود ۳۰ سال در امت اسلامی بود امام برای اینکه هیمنه آمریکا و انگلیس و این رژیم را از بین ببرد، و مبتنی بر سنت‌های الهی باشد، روز قدس را اعلام کردند.

وی گفت: خیلی‌ها که با این فرهنگ مخالف بودند می‌گفتند «حالا موضوع قدس و فلسطین چه هست»، اما سال به سال یک به یک کشورهای اسلامی را در برگرفت و همه آزادی‌خواهان جهان و کسانی که طرفدار حقوق بشر هستند در این روز همراهی می‌کنند و امام جبهه عبری عربی را به جبهه مقابله اسلام و صهیونیسم تبدیل کردند.

این فرمانده دفاع مقدس اظهار کرد: خیلی مهم است به این موضوع دقت کنیم یعنی مردم وارد مبارزه شدند و مبارزه مبتنی بر سنت اسلامی شکل گرفت؛ دو تفکری که وجود داشت یعنی بیداری امت اسلامی و در صحنه آمدن مردم و همه مذاهب اسلامی در مقابل رژیم یکپارچه شکل گرفت البته مبارزه فقط در دولت‌ها شکل نگرفت بلکه بخش قابل توجهی همراهی مستقیم و غیرمستقیم داشتند.

وی عنوان داشت: طی ۲۰ سال فتح، حماس و جهاد اسلامی هر کدام با روش‌ها و سلایق مختلف پیش رفتند، همین گروه‌ها را هم می‌توان به دو بخش تقسیم کرد، بعضی روش مقابله با قدرت و بعضی که جنبه مجاهدت و سیاسی داشتند اما مبارزه آنها مبتنی بر سنت‌های الهی نبود به سمت بازکردن باب مذاکره با رژیم صهیونیستی بودند.

قالیباف با نگاهی به تاریخ اشغال قدس شریف بیان داشت: اینجا شهید سلیمانی وارد عرصه نیروی قدس می‌شود و تلاش می‌کند و امت اسلامی را با همین باور یعنی با یک اندیشه ناب اسلامی که معتقد بر سنت‌های الهی است در مقابل مستکبران و کسانی که تکبر دارند و ظلم و جنایت به جامعه بشری می‌کنند، قرار دهد.

وی تصریح کرد: شهید سلیمانی با این باور که این را از امامش آموخته بود و در وجود رهبر عظیم‌الشأن به‌عنوان فرمانده کل قوا دیده بود، باید در این مسیر حرکت و امت اسلامی را ساماندهی و آموزش دهد و این باور را در آنها به وجود آورد، لذا  این حرکت شروع شد و نتیجه آن این شد در همان دورانی که ما در سال ۶۱ شمسی خرمشهر آزاد شد همان زمانی بود که رژیم به جنوب لبنان حمله کرد و در کمتر از سه ساعت از مرزهای جنوب لبنان در آستانه ورود به بیروت آمد.

وی عنوان داشت: در سال ۲۰۰۶ رژیم با توان نظامی بیشتر و امکانات بیشتر به جنوب لبنان حمله کرد، در جنگ ۳۳ روزه یک متر نتوانست به خاک لبنان تجاوز کند اما در ۱۹۶۷ ارتش‌های کشورهای عربی ظرف ۶ روز شکست خوردند و صحرای سینا و فلسطین اشغال شد و این یعنی آن تدبیر و شجاعت که آقا فرمودند، از ویژگی‌های سردار سلیمانی است.

قالیباف عنوان کرد: اگر طول حیات رژیم ننگین را به دو بخش تقسیم کنیم یکی ۳۵ سال اول تا ۱۹۸۵ دوره‌ای که رژیم روز به روز تقویت شد توسط کشورهایی مثل انگلیس و آمریکا و همه کسانی که به دنبال ظلم به جامعه جهانی هستند و دوران تسلط و قدرت او و دوران ضعف امت اسلامی بود.

وی با اشاره به اینکه با انقلاب اسلامی از ۱۹۸۵ تا ۲۰۲۰ یعنی تاکنون ۳۵ سال عزت مسلمین است، افزود: ۳۵ سال است که امت اسلامی و کشورهای اسلامی ایستادند و رژیم صهیونیستی را در یک دوره افول خود قرار دادند و از روزی که روز قدس اعلام شد و مجاهدینی همچون شهید سلیمانی به میدان آمدند و امت اسلامی تحت رهبری امام و امروز تحت فرماندهی و رهبری حضرت آقا انجام وظیفه می‌کنند این امر روز به روز تقویت شد.

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم گفت: استراتژی‌ای که رژیم طراحی و انتخاب کرده این بود که به گونه‌ای عمل کند در گذر زمان و تغییر نسلی که اتفاق می‌افتد دیگر جوانان فلسطینی در چند دهه دیگر وقتی به دنیا می‌آیند ندانند فرزند کدام سرزمین هستند.

قالیباف استراتژی دشمن را در این دانست که مردم فلسطین را بی‌وطن کرده تا دیگر نسل بعدی از مبارزه دور و احساس تعلق به سرزمین‌شان نداشته باشند، اما روز قدس و مجاهدت شهدایی مثل شهید سلیمانی، پورجعفری و همه شهدای مدافع حرم از سرزمین‌های اسلامی که کنار هم قرار گرفتند و مبارزه کردند سبب شد این طراحی استراتژی که کرده بود خودش گرفتار شد.

وی تأکید کرد: امروز به خاطر این ۳۵ سال مبارزه در بن‌بست استراتژیک قرار گرفته و در قدرت نظامی محاصره شده در بخش اشغالی خودش است.

قالیباف اذعان کرد: رژیم اشغالگر قدس در حوزه سیاست داخلی و اداره کشورش در حوزه سیاسی دچار بحران است و انسجام سیاسی در نظام داخلی سیاسی اسرائیل وجود ندارد، تشتت اجتماعی در فضای منطقه اشغال‌شده بین آنهاست و دچار بحران هویت است و در بن‌بست استراتژیک و بحران هویت نظامی و اجتماعی به‌سر می‌برد.

وی افزود: بحث معامله قرن اگر مطرح است و سفارتخانه را جابه‌جا می‌کند آمریکا پشت این موضوع است که برای حل بحران هویت و شکستن بن‌بست استراتژیک خودش است.

قالیباف گفت: بعضی کشورهای اسلامی با پول و سرزمین‌هایی که در اختیار آنان می‌گذارند می‌خواهند نگذارند این بحران شکسته شود که هرگز موفق نخواهند شد چرا که اگر قرار بود مذاکره موفق باشد این دو ۳۵ سال هیچوقت موفق نبودند و این طرح جدید خواب معامله قرن هرگز تعبیر نخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: جوانان مسلمان فلسطینی که آروزی رژیم بود ندانند متعلق به کدام سرزمین‌اند، هم می‌دانند و هم حاضرند در چارچوب مبانی قرآنی و اسلام جان بدهند، مبارزه کنند و عزت را برای مسلمین  حفظ کنند و از کیان اسلام دفاع کنند که این نتیجه تدبیر و مدیریت و نتیجه مکتب سلیمانی است.

قالیباف بیان کرد: مکتب سلیمانی که در فرهنگ اندیشه اسلامی شاگرد امام (ره) و سرباز ملت و بی‌چون و چرای مقام معظم رهبری است، باید این الگو را از شهید بگیریم که چگونه آرزوها و افکار امام را با مجاهدت خود تحقق داد و ان‌شاء الله در ۲۵ سال آینده سبب حذف همیشه رژیم صهونیستی از سرزمین اشغالی فلسطین باشیم که آنها با هر دینی در کنار هم در این سرزمین و بدون صهیونیسم زندگی کنند و پیش بروند، برای تحقق این مسیر نیازمند مجاهدت هستیم.

وی افزود: باید بدانیم در کنار چه شهید عزیزی ایستادیم و درباره روز قدس سخن می‌گوییم، دیدیم اسرائیل غاصب تجاوزگر در مرزهای ما با انقلاب اسلامی بجنگد در مرزهای غرب و جولان مستقر و با ما بجنگد امروز مجاهدان و رزمندگان و علویون،  زینبیون و فاطمیون و امت اسلامی از شبه قاره هند تا مدیترانه در صحنه هستند و در جولان و بغل گوش رژیم با او مبارزه می‌کنند اگر همین رویه را باور داشته باشیم سنت‌های الهی فقط برای عرصه‌های امنیتی نیست برای اقتصاد و فرهنگ و سیاست و حق همسایه‌داری هم هست، هر کجا مبتنی بر فرهنگ قرآن و اهل‌بیت حرکت کنیم مطمئن باشید پیروزی هست.

وی تأکید کرد: وظیفه همه است در این مقطع تاریخ که هم حیات مجددی به اسلام دادند و عزت برای مسلمین ایجاد کردند بتوانیم برای مردم عزیز عزت و منزلت آرامش و آسایش فراهم کنیم.

Visits: 0