انتقاد فرماندار گچساران از روند کند اجرایی پروژه بازآفرینی شهر دوگنبدان
انتقاد فرماندار گچساران از روند کند اجرایی پروژه بازآفرینی شهر دوگنبدان
فرماندار گچساران با اشاره به روند کند اجرایی پروژه‌های بازآفرینی شهر دوگنبدان گفت: مصوباتی که در جلسات به تصویب می‌رسد لازم الاجرا است و هر مسوولی که نمی‌تواند به صراحت اعلام کند.

به گزارش پایگاه خبری شباویز به نقل از خبرگزاری فارس از گچساران   علی خوانپایه در نشست کارگروه ستاد بازآفرینی شهر دوگنبدان که با حضور معاون راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد و روسای ادارات در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد، اظهار کرد: ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان  برای اجرای چهار طرح بازآفرینی  شهری شهر دوگنبدان تخصیص داده شده است که این اعتبار در زمینه کف سازی، دیوار سازی، جدول گذاری محلات کمتر توسعه یافته اختصاص داده می شود که تا پایان سال مالی فرصت جذب  این اعتبارات است.

 خوانپایه دادمه داد: در حال حاضر ۱۲ میلیارد تومان برای اجرای طرح اتصال و بهسازی معابر بافت فرسوده  دوگنبدان هزینه شده است.

فرماندار گچساران  با بیان اینکه ۱۹۳  واحد مسکونی در مسیر  بازگشایی این طرح قرار دارد که تاکنون بیش از ۱۷۴ واحد خریداری شده است، افزود: مبلغ ۱۲ میلیارد ریال برای خریداری تعدادی واحد مسکونی که در بازگشایی رینگ معابر  تخصیص داده شده  که از این میزان ۲۰ درصد تاکنون اختصاص داده شد.

 وی با اشاره به اینکه اعتبارات تملک در سالجاری در پیشبرد پروژه‌های بازآفرینی تاثیرگذار خواهدبود، گفت: ۲۲ دستگاه در سطح  استان و شهرستان در طرح بازآفرینی شهری مشارکت و فعالیت دارند که این تعداد دستگاه‌ها با جذب سرمایه‌گذار و اعتبارات موجود می‌توانند بافت فرسوده و ناکارآمدی شهری را به سطح نرمال شهری برسانند.

 خوانپایه با اشاره به روند کند اجرایی پروژه‌های بازآفرینی شهر دوگنبدان ابراز کرد: مصوباتی که در جلسات  به تصویب می‌رسد لازم الاجرا است و هر مسوولی که نمی‌تواند به صراحت اعلام کند.

 وی  با بیان اینکه حداقل ما مسوولان به مصوباتی که در جلسات به تصویب می‌رسد پایبند باشیم، اذعان کرد: مصوباتی که بر روی برگه می‌آید ولی اجرایی نشود فایده‌ای نخواهد داشت.

 فرماندار گچساران تصریح کرد: باتوجه به نزدیکی پایان سال مالی دستگاه‌های اجرایی که مصوباتی که در جلسات به تصویب می‌رسد را ضروری ایست اجرا کنند.

خوانپایه ادامه داد: متاسفانه شرکت نفت تاکنون در طرح بازآفرینی شهر دوگنبدان همکاری نداشته است.

 وی خاطرنشان کرد: طرح بهسازی و نوسازی بافت فرسوده دوگنبدان به عنوان پایلوت کشوری در این شهرستان در حال اجرا است.

فرماندار گچساران ادامه داد: طرح احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان از سال ۱۳۸۷ تصویب شده بودکه  چند سال به دلیل نبود اعتبار راکد بود لیکن در ۱۳۹۵ عملیات اجرایی آن آغاز شد.
خوانپایه خاطرنشان کرد:  در حال حاضر ۲۵ هزار نفر در واحدهای مسکونی بافت فرسوده شهر دوگنبدان ساکن هستند که آسیب‌های فرهنگی و خطر حوادث طبیعی و انسان‌ساز آنها را تهدید می‌کند و این طرح فرصتی برای کاهش این آسیب‌ها است.

Visits: 2