امام زادگان ملجأ و پناهگاه مردم هستند
امام زادگان ملجأ و پناهگاه مردم هستند
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در همایش بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امام زادگان دارای کرامات ، مورد توجه مردم در بلاد اسلامی و ملجأ و پناهگاه مردم هستند

به گزارش پایگاه خبری شباویز، همزمان با دهه کرامت، همایش بزرگداشت امام زادگان و بقاع متبرکه و تجلیل از هیأت امنا و خادمین بقاع متبرکه شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت ( ع)، خدام و هیئت امناء بقاع متبرکه استان کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد.

در این همایش که با مولودی خوانی مداح اهل‌بیت در وصف دهه کرامت و ولادت علی ابن موسی الرضا علیه السلام همراه بود از هیئت امناء و خدام بقاع متبرکه استان کهگیلویه وبویراحمد تجلیل شد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه وبویراحمد و امام جمعه یاسوج در این آیین گفت: امام زاده گان همچون ستارگان درخشان و پر فروغی هستند که درجای جای کشور می درخشند.

آیت الله سید نصیر حسینی با اشاره به اینکه امام زادگان دارای کرامات و مورد توجه مردم درنظام دینی و بلاد اسلامی هستند گفت: با اعتقاد و ایمانی که مردم که به امام زادگان دارند ملجأ و پناهگاه مردم هستند که با حضورو توسل به این امام زادگان انسانها از نظر روحی و روانی به آرامش می رسند.

وی با بیان اینکه تکریم امام زادگان و رسیدگی به امور آنان درجهت عمران و آبادانی کاری ارزشمند و ستودنی است گفت: حضور مرقد مطهر امام رضا(ع) ،حضرت معصومه و امام زادگان در سرزمین ایران اسلامی سرمایه‌هایی بسیار گرانقدر و ارزشمند برای مردم ایران اسلامی است که در تمام زندگی خود از وجود با برکت آنها بهره‌مند می‌شویم.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه وبویراحمد اظهار کرد: امامزادگان محور تبلیغ مسایل دینی و فرهنگ اسلامی محسوب می شوند و رهبرفرزانه و حکیم انقلاب اسلامی تاکید دارند تا بقاع متبرکه به قطب فرهنگی تبدیل شوند، از این رو تلاش شود تا از بستر این مراکز مقدس و مورد علاقه مردم معارف دینی در جامعه تبیین شود.

آیت الله حسینی در پایان بر ضرورت استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه برای ترویج برنامه های فرهنگی تاکید کرد و گفت: امامزادگان و بقاع متبرکه برکات بسیاری به همراه دارند که باید برای مردم به خوبی تبیین شوند.حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه وبویراحمد نیز در این مراسم با تبریک ولادت با سعادت حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) و گرامیداشت و دهه کرامت گفت: همایش گرامیداشت وتکریم امامزادگان فرصتی است تا عموم مردم با امامزادگان و بقاع متبرکه وبرکات آنان بیشتر آشنا شوند.

حجت الاسلام عباس نصیرالاسلامی با بیان اینکه امامزادگان به عنوان سمبل گرایش‌های مذهبی و باورهای اعتقادی در بین مسلمانان محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: آشنایی مردم با سیره و تاریخ ائمه معصومین(ع) و امامزادگان و تکریم مقام شامخ و معنوی امامزادگان از جمله اهداف برگزاری همایش‌ تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه است.نصیرالاسلامی افزود: امام زادگان به تعبیر رهبر حکیم انقلاب اسلامی ثروت عظیمی هستند که باید به امور آن‌ها بیش از پیش رسیدگی شود وبه قطب فرهنگی در جامعه تبدیل شوند.

حجت الاسلام نصیر الاسلامی با بیان اینکه یک سوم مردم کهگیلویه وبویراحمد از سادات هستند گفت: وجود قریب به ۲۲۵ بقعه متبرکه در این استان نشان از اعتقاد و توجه خاص مردم ولایتمدار به اهل بیت عصمت وطهارت بوده است.مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه برای عمران و آبادانی امام زادگان باید به سمت موقوفات منفعتی حرکت کنیم اظهار داشت : انتظار می رود خیرین و مردم خوب و نجیبمان در ایجاد وقف های منفعتی برای روضه خوانی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) ، حوزه های علمیه، اعیاد و شهادت ائمه اوقاف وامور خیریه استان را یاری نمایند.

وی افزود؛ وقف علاوه براینکه ثواب اخروی ودنیوی فراوانی دارد واقفین نیز مورد حمایت و تقدیر سازمان اوقاف و امور خیریه قرار خواهند گرفت.مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه آستان مقدس امامزادگان امروز مروج فرهنگ دینی هستند و هرجا گنبدی است نشانه یکتاپرستی و وحدانیت است افزود: بقاع متبرکه به عنوان مکان های مذهبی و فرهنگی یک ثروت معنوی هستند که مردم با حضور در آنها به آرامش روحی و روانی می رسند.

حجت الاسلام نصیر الاسلامی از هیات امنا و خدام امام زادگان در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد تقدیر کرد و گفت: فرصت خدمت در امام زادگان برای خدمت به زائران را قدر بدانید وبا اخلاص برای عمران و آبادانی و تبدیل بقاع متبرکه به پایگاه فرهنگی و اجتماعی کوشا باشید.در پایان این مراسم با حضور نماینده فقیه در کهگیلویه وبویراحمد،رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان ، مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان و سایر مسولان استانی و شهرستانی درحرم امام زاده شاه مختار علیه السلام شهر یاسوج از هیات امنا و خادمین برگزیده بقاع متبرکه شاخص استان تجلیل شد.

همچنین در این آیین یک زندانی غیرعمد به همت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویراحمد و مرکز افق امام زاده مختار از زندان آزاد شد.

Visits: 1