اخذ بیست و پنج سند مالکیت اماکن مذهبی شهرستان گچساران در پنج ماهه اول سال ۱۴۰۰
اخذ بیست و پنج سند مالکیت اماکن مذهبی شهرستان گچساران در پنج ماهه اول سال ۱۴۰۰
ابراهیم قاسمی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گچساران گفت: بیست و پنج سند مالکیت اماکن مذهبی شهرستان گچساران در پنج ماهه اول سال 1400 با همکاری اداره ثبت اسناد شهرستان گچساران اخذ گردید.

به گزارش پایگاه خبری شباویز به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد، ابراهیم قاسمی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گچساران در بازدید از بقعه متبرکه امامزاده جعفر علیه السلام گفت: بیست و پنج سند مالکیت اماکن مذهبی شهرستان گچساران در پنج ماهه اول سال ۱۴۰۰ با همکاری اداره ثبت اسناد شهرستان گچساران اخذ گردید.

ابراهیم قاسمی گفت: یکی از وظایف مهم اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گچساران، سند دار کردن اماکن مذهبی شهرستان است که هرساله این اقدام در راستای جلوگیری از هرگونه تعرض صورت می گیرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گچساران با بیان اینکه باید مالکیت این مراکز مردمی و خیریه مشخص شود، تصریح کرد: رفع تعارضات و حفظ بیت المال و نیات واقفان ماموریت مهمی است که نباید مورد بی توجهی قرار گیرد و این اخذ سند به حل مشکلات از این قبیل کمک می‌کند.

قاسمی کرد: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گچساران در راستای شناسایی، احیاء و ساماندهی موقوفات و اماکن مذهبی از کلیه شهروندان که هر گونه اسناد وقفی شامل، وقف‌نامه، حبس‌نامه، وصیت‌نامه و هِبه‌نامه‌ای در اختیار دارند که دال بر وقفیت ملک یا املاکی دارد، دعوت به عمل می‌آید تا با تحویل اسناد مذکور به اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گچساران، در اجر معنوی این کار و صیانت از سنت نبوی وقف شریک باشند.

Visits: 7