اجرای کامل سوگواره بصیرت عاشورایی در دهه اول محرم در بقعه متبرکه امامزاده سید محمود علیه السلام
اجرای کامل سوگواره بصیرت عاشورایی در دهه اول محرم در بقعه متبرکه امامزاده سید محمود علیه السلام
مراسمات عزاداری دهه اول محرم و ویژه برنامه های سوگواره بصیرت عاشورایی در بقعه متبرکه امامزاده سید محمود علیه السلام در بخش چاروسا شهرستان کهگیلویه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری شباویز، سید ابوالقاسم تقوی مدیر داخلی بقعه متبرکه امامزاده سید محمود علیه السلام گفت: مراسمات عزاداری دهه اول محرم و ویژه برنامه های سوگواره بصیرت عاشورایی در بقعه متبرکه امامزاده سید محمود علیه السلام در بخش چاروسا شهرستان کهگیلویه با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و در فضای باز حرم مطهر برگزار شد.

سید ابوالقاسم تقوی گفت: در فاصله شش متری دو ستون جلو ایوان ورودی و راه‌پله‌ها، دو گلدسته به قطر ۴ و ارتفاع ۲۰ متر با اسکلت فلزی و بتون سخت بر پا شده که گنبد با قامت آن در وسط این دو گلدسته می‌درخشد. نمای بیرون گنبد و گلدسته‌ها که از کاشی معرق چند رنگ پوشش داده شده همراه با انبوه درختان جنگلی بلوط در سراب و نشیب کوهستان عظیم آن، فضای زیبایی را به طبیعت در جوار بقعه متبرکه امامزاده سید محمود علیه السلام بخشیده است.

تقوی گفت: در ضلع شمال‌ و شمال غربی این زیارتگاه، متصل به کوه تعداد ۴۲ اطاق در دو طبقه و در ضلع جنوبی ۴۸ اتاق جهت اسکان زائرین احداث شده که ضلع شمالی بوسیله پل ارتباطی با طبقه دوم ساختمان اصلی حرم ارتباط دارد و در سمت شمال این ساختمان، دکل مخابرات و انبار تأسیسات و منبع عظیم آبی قرار دارد.

مدیر داخلی بقعه متبرکه امامزاده سید محمود علیه السلام گفت: براساس شیوه نامه بصیرت عاشورایی در روز اول محرم با نصب پرچمهای مزین به نام مبارک آقا اباعبدالله الحسین و آقا ابوالفضل عباس و القابهای مختلف مربوط به ماه محرم و قیام کربلا بر فراز گنبد اصلی و دو گلدسته سر به فلک کشیده سمت راست و چپ گنبد اصلی و سر در ورودی و جای جای حیاط و دیوارهای امام زاده توسط علاقه مندان و خدام امام زاده اقدام شد که شکوه و جلوه معنوی خاص به مجموعه آستان مقدس امام زاده داده بود.

وی ادامه داد شیوع این بیماری موجب شده است که عزاداری‌های امسال با حساسیت‌های خاصی مواجه باشد و این عزاداری‌ها با رعایت کامل پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغی ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزار شد.

تقوی افزود شب‌های تاسوعا و عاشورا با حضور قابل توجه عزاداران و مراسم زنجیرزنی و سینه زنی و نوحه خوانی مداحان خوش ذوق و سخنرانی حضرت حجت الاسلام والمسلمین آقای بهادری از مبلغین حوزه علمیه قم همراه بود که جلوه ای خاص به مراسم داده بود.

وی گفت: در ایام محرم امسال علاوه بر توجه به اهمیت عزاداری حضرت سیدالشهدا علیه السلام، رعایت مسائل بهداشتی و حفظ سلامتی مردم مورد تاکید بود.

Visits: 0