آنچه در نشست شورای آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد گذشت
آنچه در نشست شورای آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد گذشت
اعلام سهمیه رشته های تحصیلی در مقطع متوسطه،برنامه ریزی برای تجلیل از معلمان نمونه،افزایش سرانه آموزشی کهگیلویه و بویراحمد و برنامه ریزی برای استخدام معلمان جدید از جمله مسایلی بود که در شورای آموزش و پرورش این استان مطرح شد.

به گزارش پایگاه خبری شباویز به نقل از ایرنا،استاندار کهگیلویه و بویراحمد روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان از آموزش و پرورش خواست تا آیین روز بزرگداشت معلم با کیفیت مطلوب برگزار شود.

سید علی احمدزاده با اشاره به اهمیت مقام معلم در پیشرفت و توسعه هر کشوری افزود: در هر یک از شهرستان های کهگیلویه وبویراحمد یک برنامه بزرگداشت روز معلم با حضور همه کارکنان آموزش و پرورش برگزار شود.

وی بیان کرد: یکهزار و ۱۲ فرهنگی کهگیلویه و بویراحمدی اسناد خود را در سامانه برای انتخاب معلمان نمونه ثبت کرده اند که از این تعداد ۹۱ نفر در رده های ملی و استانی دارای شرایط بوده اند.

احمدزاده عنوان کرد: براساس اسناد ارسالی فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمدی پنج نفر به عنوان معلمان نمونه در سطح ملی معرفی شدند که این امر نشان دهنده توانمندی معلمان است.

سهم رشته های فنی و حرفه و ریاضی در آموزش متوسطه کهگیلویه و بویراحمد افزایش می یابد

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت:سهم رشته های فنی و حرفه و ریاضی در تعلیم و تربیت دانش آموزان استان افزایش می یابد.

محمد جمالی آرند افزود:براساس برنامه ریزی صورت گرفته سه درصد به جمعیت رشته های فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد و سه درصد نیز به جمعیت دانش آموزان رشته ریاضی استان افزوده می شود.

وی بیان کرد: افزایش سهمیه رشته های مذکور براساس نیازهای استان پیش بینی شده است.

جمالی آرند تصریح کرد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته همچنین سهم رشته های انسانی و تجربی برای سال تحصیلی آینده سه درصد در کهگیلویه و بویراحمد کاهش می یابد.

افزایش سرانه آموزشی کهگیلویه و بویراحمد در دولت سیزدهم

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: در حالی که سرانه فضای آموزشی کشور پنج متر و ۲۰سانتیمتر است سرانه فضای تعلیم و تربیت استان چهار متر و ۲۰ سانتیمتر است.

وی همچنین از افزایش سرانه فضای آموزشی کهگیلویه و بویراحمد در دولت سیزدهم خبر داد و افزود: سرانه فضاهای آموزشی استان در دوران فعالیت دولت سیزدهم یک متر مربع افزایش یافته است.

بهبود شاخص شمار معلمان در کهگیلویه و بویراحمد

جمالی آرند عنوان کرد: در زمینه نیروی انسانی شاغل در دستگاه تعلیم و تربیت کهگیلویه و بویراحمد که تا پیش از دولت سیزدهم رتبه ۳۲استان های کشور را داشت در تازه ترین رده بندی به رده ۲۳ در میان استان های کشور ارتقا یافته است.

وی خاطرنشان کرد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته قرار است مهر ماه سال جاری ۵۸۱ نفر به جمعیت معلمان استان افزوده شود.

جمالی آرند عنوان کرد: با توجه به نیاز استان این تعداد معلم پس از شرکت در آزمون استخدامی جذب آموزش و پرورش می شوند.

کمبود فضای فیزیکی برای برگزاری آزمون نهایی

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به در پیش امتحانات دانش آموزان تاکید کرد: کمبود فضای فیزیکی از چالش های مهم دستگاه تعلیم و تربیت استان است که از دستگاه های اجرایی مرتبط انتظار می رود برای آن برنامه ریزی شود.

استان کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۶ هزار نفر جمعیت،هشت شهرستان و۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه حدود ۱۷۲ هزار دانش آموز و بزرگسال دارد که در سه هزار و ۱۸ باب آموزشگاه زیر نظر ۱۴ هزار نفر معلم تحصیل می کنند.

از کل دانش آموزان استان، ۴۹ درصد از آنان را دختران و ۵۱ درصد را پسران تشکیل می دهند

Visits: 2