آرامش بهاری فرصتی برای خدمات دهی هر چه بیشتر و بهتر به زائران امامزاده جعفر علیه السلام
آرامش بهاری فرصتی برای خدمات دهی هر چه بیشتر و بهتر به زائران امامزاده جعفر علیه السلام
اله کس نجیبی فرد رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گچساران گفت: طرح نوروزی آرامش بهاری از بیست و پنجم اسفند ماه در بقعه متبرکه امامزاده جعفر علیه السلام برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری شباویز ، اله کس نجیبی فرد رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گچساران گفت: طرح نوروزی آرامش بهاری از بیست و پنجم اسفند ماه در بقعه متبرکه امامزاده جعفر علیه السلام برای خدمات دهی هر چه بیشتر و بهتر به زائران و گردشگران مذهبی برگزار می شود.

نجیبی فرد گفت: طرح نوروزی آرامش بهاری که برای ایجاد آمادگی لازم در بقاع متبرکه و فراهم نمودن زیرساخت‌های لازم برای استقبال از زائرین نوروزی در بخش‌های فرهنگی ،خدماتی ، رفاهی ،آموزشی و سرگرمی، فضایی شاد و مفرح را برای زائرین در جوار بقاع متبرکه برای استفاده‌ هرچه بهتر آنان، آماده نماید.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گچساران تصریح کرد : از جمله خدماتی که در بقاع متبرکه شاخص شهرستان گچساران در قالب طرح نوروزی آرامش بهاری انجام می شود ، برپایی خیمه های معرفت، ایجاد غرفه هایی برای استفاده‌ جوانان و نوجوانان، از جمله غرفه چند رسانه ای ،قرآن بخوانید جایزه بگیرید،پاسخ به سؤالات شرعی، غرفه سلامت می باشد.

اله کس نجیبی فرد ادامه داد : در لحظه تحویل سال نو در این بقعه متبرکه به مانند دیگر بقاع متبرکه شاخص شهرستان گچساران، برنامه های متنوعی را پیش بینی کردیم که زائرین بتوانند در لحظه تحویل سال نیز در جوار امامزادگان حضور داشته باشند.

نجیبی فرد بیان کرد : مبلغین و روحانیون در ایام طرح نوروزی آرامش بهاری و طرح ضیافت الهی در قالب خیمه معرفت که در جوار این بارگاه مطهر برپا می شود جهت پاسخگویی به سؤالات شرعی حضور خواهند یافت.

بقعه متبرکه امامزاده جعفر علیه السلام در مجاورت جاده گچساران به بابامیدان در دشتی وسیع و روستایی به همین نام در بیست کیلومتری شهرستان نفت خیز گچساران قرار گرفته است.

این مکان مقدس به لحاظ موقعیت جغرافیایی آن در مسیر جاده گچساران به شیراز یکی از بهترین مکان هایی است که در طول شبانه روز زائران بسیاری دارد.

شجره نامه امامزاده به استناد اعتقادات محلی از اولاد و احفاد حضرت امام موسی کاظم علیه السلام است و امامزاده دارای کرامات زیادی است و مردم این سامان به آن اعتقاد دارند و گاه شبانه روز برای ادای حاجت در این مکان بیتوته می کنند.

مردم روستای امامزاده جعفر علیه السلام و سایر اقوام آن سامان برای این زیارتگاه احترام قائل هستند و با اعتقاد به پابوس آن مشرف می‌ شوند و مراسم مذهبی و دینی خود را در این مکان مقدس برگزار می‌ کنند.
این امامزاده دارای هیئت‌ امنای فعال است که نظارت و کنترل این بقعه متبرکه را برعهده دارند.

این مکان مقدس به لحاظ موقعیت جغرافیایی در مسیر جاده گچساران به شیراز و مسیر راه کاروان راهیان نور یکی از بهترین مکان‌ هایی است که در طول شبانه‌ روز زائر زیادی دارد، ضمن اینکه از آنجایی‌ که این بقعه در خود روستای امامزاده جعفر واقع شده، دارای تمام امکانات رفاهی از جمله فضای سبز، سرویس بهداشتی، نانوایی، مغازه و… است.

Visits: 1