۲۵۸ هکتار اراضی گچساران از چنگ زمین‌خواران آزاد شد
۲۵۸ هکتار اراضی گچساران از چنگ زمین‌خواران آزاد شد
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: امسال ۲۵۸ هکتار از اراضی ملی در این شهرستان از دست افراد سودجو رفع تصرف شد.

به گزارش پایگاه خبری شباویز به نقل از خبرگزاری فارس، سید قدرت‌اله علیپور اظهار کرد: منابع طبیعی به صورت قانونی با سودجویان و متخلفان اراضی ملی برخورد می کند و در همین راستا امسال ۲۵۸ هکتار از اراضی ملی گچساران از دست افراد سودجو رفع تصرف شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران تصریح کرد: این اقدام در راستای جلوگیری از تخریب و تصرف زمین های منابع ملی در شهرستان گچساران انجام شد که از ابتدای سالجاری تاکنون ۲۳ فقره پرونده تخلف در عرصه منابع طبیعی گچساران تشکیل شده و متخلفان برای پیگیری قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی گفت: اراضی ملی که به منظور انجام کارهای کشاورزی و یا ساخت و سازهای غیرمجاز تصرف می شود از سوی نیروهای یگان حفاظت از منابع طبیعی شناسایی شده و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی ارسال می شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران خاطرنشان کرد: همچنین امسال نیز قطع غیر مجاز درخت به تعداد ۴۰ اصله توسط متخلفان انجام شده بود و در همین زمینه از ابتدای سالجاری تاکنون در گچساران مقادیر زیادی هیزم قاچاق از متخلفان کشف و ضبط شده است.

وی افزود: منابع طبیعی یک ثروت خدادادی است که همه در مقابل حفظ و‌ نگهداری آن مسوول هستند.

Views: 2