زندگی نامه پرهام مقصود لو/استاد بزرگ شطرنج ایران
زندگی نامه پرهام مقصود لو/استاد بزرگ شطرنج ایران
پرهام مقصودلو استاد بزرگ شطرنج ایران است، که سه مرتبه در سالهای ۱۳۹۵، ۱۳۹۶ و ۱۴۰۰ قهرمان شطرنج ایران شده‌است. وی در مسابقات شطرنج قهرمانی جوانان جهان در سال ۲۰۱۸ توانست با کسب ۹٬۵ امتیاز از ۱۱ دیدار خود، قهرمان جوانان جهان شود.

به گزارش پایگاه خبری شباویز،پرهام مقصودلو (زادهٔ ۲۲ مرداد ۱۳۷۹ در گرگان) شطرنج‌باز ایرانی است که رکورد بالاترین ریتینگ تاریخ شطرنج ایران را در اختیار دارد. او در سن ۱۵ سالگی موفق شد در جام ستارگان در انزلی و عبور از ریتینگ ۲۵۰۰ عنوان جوان‌ترین استاد بزرگ تاریخ شطرنج ایران را به خود اختصاص دهد.

پرهام بازی شطرنج را از نه سالگی شروع کرده است. علی مقصودلو، پدر پرهام درباره ی چگونگی آشنایی پرهام با ورزش شطرنج چنین می گوید: “پرهام زمانی که ۹ ساله بود، در خانه با وی شطرنج بازی می کردم و زمانی که متوجه شدم به این ورزش علاقه ی زیادی دارد، او را برای آموزش در کلاس شطرنج ثبت نام کردم. شاید بایستی از سنین پایین تر وی را ثبت نام می کردیم زیرا او به همین خاطر، مسابقات بسیاری را از دست داد! پرهام کمتر از سه ماه سطح خود را افزایش داد و در مسابقات شهرستانی مقام نخست را کسب کرد و بعد از شش ماه نیز در استان گلستان قهرمان شد.

پرهام در تورنمنت ستارگان انزلی در مرداد ۹۵ وقتی ۱۵ ساله بود با کسب ریتینگ بالای ۲۵۰۰ خود بعنوان جوان ترین استاد بزرگ دست یافت.

مقصودلو در المیپاد نوجوانان جهان ۲ طلا کرفت و در شروع سال ۲۰۱۸ مقام اول شطرنج مومبای هند را گرفت او در مسابقات جوانان شارجه با حضور ۷ سوپر استاد بزرگ شطرنج با اقتدار تمام قهرمان شد

Views: 35