زندگی نامه مهدی قربانی/بازیگر نوجوان
زندگی نامه مهدی قربانی/بازیگر نوجوان
مهدی قربانی (زادهٔ ۳ آبان ۱۳۸۱ اهل دماوند تهران) بازیگر سینما و تئاتر اهل ایران که با بازی در فیلم ابد و یک روز در نقش “نوید” و تنگه ابوقریب و بیست و یک روز بعد به شهرت رسید.

به گزارش پایگاه خبری شباویز،مهدی قربانی متولد ۳ آبان ۱۳۸۱ در دماوند تهران و بازیگر سینما و تئاتر است. او در حال حاضر در مقطع دبیرستان درس می‌خواند و بازیگری را به صورت اصولی و آکادمیک یاد گرفته است. او در یک خانواده ۵ نفره بزرگ شده، یک برادر و یک خواهر دارد.

مهدی قربانی از ۹ سالگی در آموزشگاه کودک و نوجوان پانیذ فعالیت خود را شروع کرد و به مدت ۵ سال بازیگری را آموزش دید. سپس در سال چهارم حضورش در این آموزشگاه از طریق تماس دستیار کارگردان سعید روستایی با آموزشگاه، مهدی قربانی به عنوان یک بازیگر ۱۱-۱۲ ساله معرفی شده و در سال ۱۳۹۴ با بازی در فیلم سینمایی ابد و یک روز وارد دنیای بازیگری شد و پس از آن با اجرا در چند تئاتر توانایی خود را بیش از پیش به کارگردانان نشان داد. او همچنین با بازی در دومین فیلم سینمایی خود با نام “بیست و یک روز بعد” موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر نوجوان از جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان شد

قربانی در سال ۹۶ جلوی دوربین تنگه ابوقریب به کارگردانی بهرام توکلی رفت و در کنار جواد عزتی و امیر جدیدی بازی کرد.

این هنرمند در سال ۹۷ در فیلم غلامرضا تختی در نقش یکی از طرفداران جهان پهلوان تختی را ایفا کرد و توانست به خوبی نقشش را ایفا کند

از دیگر آثارش در زمینه سینما حضور در فیلم روز صفر به کارگردانی سعید ملکان در سال ۱۳۹۸ رقم خورد که درباره عملیات دستگیری ریگی است که در نقش یکی اعضای گروهک جندالله را برعهده داشت.

Views: 15