زندگی نامه مهتاب کرامتی/بازیگر
زندگی نامه مهتاب کرامتی/بازیگر
مهتاب کرامتی متولد ۲۵ مهر ۱۳۴۹ در ملایر ، بازیگر و کنشگر حقوق کودکان است، فارغ التحصیل لیسانس رشته میکروبیولوژی از دانشگاه آزاد می باشد که علاوه بر بازیگری در طراحی لباس و دکوراسیون نیز فعالیت میکند و تحربه تهیه کنندگی هم دارد

به گزارش پایگاه خبری شباویز،مهتاب کرامتی متولد ۲۵ مهر سال ۱۳۴۹ در شهر تهران است. به خاطر مأموریت پدرش یحیی کرامتی، چند سالی را در محلهٔ گلسار رشت زندگی کرد. کرامتی دو خواهر دارد، مادرش استاد دانشگاه و دانش‌آموختهٔ مهندسی صنایع غذایی، خواهر بزرگترش داروساز است.

او بازیگر، تهیه کننده فیلم، کنشگر حقوق کودکان و مدیر هنری ایرانی است و همچنین سفیر حسن نیت و صلح از سوی یونیسف نیز می باشد.

مهتاب کرامتی مدرک رشته میکروبیولوژی دارد. او در سال ۱۳۷۵ دوره های بازیگری را زیر نظر امین تارخ گذرانده است.

مهتاب کرامنی به گفته خودش یک بار در سن کم ازدواج کرده است که منجر به جدایی و طلاق شده است و حاصل آن هم یک فرزند دختر است که هم اکنون با خود مهتاب کرامتی زندگی می کند. . همسر سابق او بابک ریاحی پور که از نوازندگان موسیقی می باشد بود. وی در این خصوص گفته است :

من سال‌ها پیش ازدواج کردم. زندگی خیلی خوبی هم داشتم. در واقع چون در سن پایین ازدواج شکل گرفت موفقیت‌آمیز نبود. اما هنوز از حال هم باخبر هستیم. اما خب این بزرگ شدن ما در ۲ روند متفاوت شکل گرفت و در نهایت مسیر ما از هم جدا شد.

او از کودکی به بازیگری علاقه داشت و به همراه خواهر بزرگتش در خانه بازی و تمرین می کرد. نمایش های این دو بر پایه کتاب هایی بود که می خواندند و بیشتر شبیه به یک بازی بود. در دوران مدرسه در تئاتر دانش آموزی فعال بود. از سن ۱۵ سالگی به دلیل قد بلندش به عنوان مراقب امتحان کار می کرد و از این راه و تدریس خصوصی که انجام می داد کسب درآمد می کرد.

پس از دبیرستان در سال ۱۳۶۸ در رشته میکروبیولوژی در یکی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل کرد. در سال دوم دانشگاه پس از تماشای فیلم هامون به سینما علاقه پیدا کرد. بعد از تحصیل در دوره های بازیگری امین تارخ شرکت کرد.

نخستین سریالی که در آن بازی کرد، سریال مردان آنجلس بود و باعث شد معروف شود. نخستین فیلمش مردی از جنس بلور بود که سال ۱۳۷۷ اکران شد.

مهتاب کرامتی در سال ۱۳۸۷ و در سن ۲۹ سالگی با فیلم فیروزه در دوره ۲۷ جشنواره فجر توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل را دریافت کند.

او در سال ۱۳۹۳ پرکارترین بازیگر زن سینمای ایران شد، در سال ۹۵ با سرمایه گذاری روی مستند واقعی صفر تا سکو وارد حرفه تهیه کنندگی فیلم هم شد. او اخیرا به مدیرت هنری و داوری هم روی آورده است و همچین دکلمه خوانی هم می کند البته در صنعت پوشک و طراحی مد هم فعال است.

Views: 7