زندگی نامه سوگل خلیق/بازیگر
زندگی نامه سوگل خلیق/بازیگر
سوگل خلیق متولد ۱۶ آبان ۱۳۶۷ در تهران، بازیگر سینما و تلویزیون است، فارغ التحصیل لیسانس رشته کارگردانی تئاتر از دانشگاه هنر تهران می باشد که از روی صحنه تئاتر شروع کرد تا اینکه از ۲۶ سالگی با فیلم «دو» جلوی دوربین رفت

به گزارش پایگاه خبری شباویز،سوگل خلیق بازیگر سینما و تلویزیون ایران متولد ۱۶ آبان سال ۱۳۶۷ در تهران است. پدرش را سال ۹۷ از دست داده و در دی ماه ۹۹ دو سال بعد از فوت پدر، مادر مهربانش را نیز از دست داد. یک برادر به نام سهراب هم دارد.

سوگل خلیق ازدواج نکرده و هنوز مجرد است. او در مصاحبه ای در این باره گفته است: همه ی انرژی ام را برای کارگردانی و بازیگری قرار داده ام و فکر ازدواج ندارم.

تحصیلات سوگل خلیق در مقطع کارشناسی در رشته کارگردانی از دانشگاه هنر تهران است

شروع فعالیت سوگل خلیق در بازیگری از سال ۱۳۸۷ در سن ۲۰ سالگی در زمان دانشجویی با گروه تئاتری رادیکال ۱۴ شروع شد و در سال ۱۳۹۳ در سن ۲۶ سالگی با فیلم سینمایی دو به کارگردانی سهیلا گلستانی تجربه بازی مقابل دوربین را به دست آورد اما با نقش رویا نظری در سریال دلدار در سال ۱۳۹۸ به شهرت رسید.

کلاس های بازیگری سوگل خلیق با حضور در دوره های بازیگری تهمینه میلانی و امین تارخ سپری شد.

سوگل خلیق با بازی در نقش « شیرین » در سریال « پرواز در ارتفاع صفر » توانست به شهرت برسد ، کارگردانی این سریال برعهده «عبدالحسین برزیده » بوده است . این سریال درباره دفاع مقدس می باشد. سوگل خلیق و شاهرخ استخری از بازیگران آن هستند.

موفق ترین کار سوگل خلیق تا کنون سریال « دل دار » بوده است . این سریال در ماه رمضان ۱۳۹۸ از شبکه دوم سیما بر روی آنتن رفت و توانست سوگل خلیق را به یک چهره شناخته شده برای عموم مردم تبدیل کند . کارگردانی این سریال بر عهده برادران محمودی بود و بازیگرانی همچون : الناز حبیبی ، مریم بوبانی ، علی اوسیوند و نیما رئیسی در آن بازی کرده اند .

Views: 39