زندگی نامه داریوش فرضیایی/عمو پورنگ
زندگی نامه داریوش فرضیایی/عمو پورنگ
داریوش فرضیایی (۱۳۵۲ تهران) برنامه ساز بخش کودک و نوجوان تلویزیون می‌باشد که بیشتر به خاطر برنامه عموپورنگ شناخته می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری شباویز،داریوش فرضیایی متولد ۱ مرداد ۱۳۵۲ در جوادیه تهران مجری و برنامه ساز است، فارغ التحصیل لیسانس رشته گرافیک می باشد که با مجری گری برنامه کودک با نام هنری عمو پورنگ به شهرت رسید و حالا برنامه سازی هم می کند

 سال ۱۳۷۳ و در ۲۱ سالگی وارد صدا و سیما شد و فعالیت خود را با گزارشگری رادیو آغاز کرد.

پس از آن در برنامه عصر جمعه با رادیو در تیپ‌های مختلفی ظاهر شد که شاخص ترین آنها «گل پسر» و «ننه بلقیس» بود. با برنامه او «ما و شما» که به کارتون‌های درخواستی بچه‌ها اختصاص داشت وارد دنیای تصویر و تلویزیون شد. سال ۷۸ با مجموعه «تورنگ و پورنگ» بین بچه‌ها چهره شد و پس از آن در ماه رمضان سال ۱۳۸۱ با اجرای برنامه کودک و نوجوان و اسم مستعار هنری «عمو پورنگ» بین مخاطبان کودک و بزرگسال محبوبیت یافت.

وی به همراه امیرمحمد متقیان در برنامه‌ای که صداوسیما با همکاری اداره راهنمایی و رانندگی تدارک دیده بود (همیار پلیس) به عنوان مجری و بازیگر ایفای نقش کرده است. این دو باز با هم در برنامه‌های دیگری چون «بوستان دوستان پورنگ» و «هزار و شصت و شونزده» و «کتابخانه عمو پورنگ» همکاری خود را ادامه دادند.

عموپورنگ یکی از راز های موفقیتش را درارتباط با کودکان در این می‌داند که از برخوردهای روزمره‌اش با آنها کمک می‌گیرد. به نظر او اینها از کتاب‌های گردآوری شده واقعی‌تر هستند.

داریوش فرضیایی در حال حاضر مجرد می باشد. او می گوید: در ۲۰ و ۲۱ سالگی قبل از شهرت سه بار به خواستگاری رفت اما بخاطر اختلاف مرتبه اجتماعی هر سه بار جواب نه شنید.

فرضیایی در زمان حضور خود در هند با یک خانم دکتر مامای هندیایی آشنا و حتی تمایل به ازدواج با او هم داشت اما بخاطر شرط خانم دکتر هندی برای زندگی در هند این وصلت به سرانجام نرسید.

Views: 6